Hejsan,
Min dotter är nu 2 mån 3 v och jag började "vagnkura" henne förra veckan. Vi är inne på Dag 5 i uppföljningsveckan(alltså dag 8 totalt) och har avverkat 8 nätter.Jag ramsar inte aktivt än eftersom hon är för liten. Brukar smyga in bekräftelseramsa precis när hon somnat.
Hennes schema:
6.30 Morgon, äta
8.00 Sova 2h
10.00 Äta
11.30 Sova 2,5h
14.00 Äta
16.00 Sova 1,5h
17.30 Äta
19.00 Sova 1,5h
20.30 Äta
22.30 Sova natten 8h
Vi gör små framsteg dag för dag, och baksteg. Vagning är ett aktivt verktyg. Under uppföljningsveckan har vi lyckats mota bort alltfler av hennes uppvaknanden under vargtimmen tills hon natt 7 bara vaknade 1 gg

Men nu inatt vaknade hon återigen ca 10 ggr mellan 4 och 6.
Hon har under uppföljningsveckan börjat sova mkt oroligt under daglurarna också. Vaknar ofta. Jag får vagna många ggr och periodvis kommer jag på mig själv att stå där för länge...

Men hon vill inte sova mer än 30 och 45-minuters pass i taget. Jag får henne att somna om efter ett tag 5-10 minuter.

Ang vagningen. Ska jag
alltid lägga henne tillrätta först? Är det någon skillnad dag/natt? Sedan vagna några tag för att raskt gå där ifrån? Ibland använder jag solfjädern(bara natten) men den funkar först efter några vagningsomgångar. Funkar dock bra vid nattningen.

Har börjat fundera på om det är bristen på mörker som stör henne under vargtimmen? Det börjar ju ljusna vid 4-5-tiden. Har inte velat hänga för något för vagnen för jag har fått för mig att det blir dåligt med syre därinne då.
Krånglet med daglurarna antar jag beror på att hon inte sover hela natten än.

Kanske ska jag bara ge mig till tåls och fortsätta jobba vidare och ge henne mer tid att anpassa sig till den nya ordningen?

Till helgen hade vi tänkt att förlänga natten dvs lägga henne tidigare på kvällen(då hon är ganska trött nu på kvällarna.)

Kan vi göra det trots att hon inte sovit hela natten än?
Någon som kan råda mig med ovan frågor?
Tack, Cecilia