Precis som jag skrev kunde em kännas lite väl långa i början. Det är då du lägger in en femminutare eller lägger en halvtimme tidigare om hon kroknar allt för mycket. Likadant om luren havererar- för de gör de ju ibland av olika orsaker. Jag körde nästan konsekvent 20-30 min tidigare natt i början. Påverkade INTE morgonen alls. Fick som sagt väcka varje morgon ett bra tag.
Vega hade en "gnällperiod" runt 17.00, precis före middagen. Efter lite mat brukade hon piggna på sig lite och det gick bra fram till vällingen. Efter vällingen blev det återigen lite piggare, men ändå tacksamt att lägga för natten en liten stund senare.
Jag påminner alltid om det pips i långluren, ja inte för lite bök och stök- men om hon vaknar. Jag förebygger ett riktigt uppvaknande kan man säga- men jag är noga med att bara ge EN ramsa och sedan få hon somna om bäst hon vill. Brukar dock lägga tillrätta 10 minuter efter det har blivit tyst, för att förhindra ytterligare uppvak pga knölig ställning. Hon brukar sova som en dröm under långluren MEN de senaste dagarna har hon faktiskt vaknat efter 45 minuter- gnölat i 5 minuter- och sedan soviyt exakt 45 minuter till. Hoppas på att det är övergående.
Lycka till
Kram
Linda