Vi började kuren i onsdags och har följt allt till punkt och pricka. Både läggning och sömn på dagarna har fungerat bra från första början, och läggning på kvällarna har gått bra. Hon somnar 19 och ska sova till 7.
Första natten vaknade hon fyra gånger, varav två somnade hon om snabbt efter buffning + ramsa. Men mellan 1.40-4.05 var hon vaken och jag buffade tills jag fick kramp i armen nästan. 2h 25min innan hon blev tyst alltså, dessutom en andra sväng mellan 5.05 och 5.55, samma sak.
Natt två: vaknade fyra gånger varav tre somnade hon om själv eller med ramsa, den fjärde gången, mellan 1.25-2.25 var det skrik, buffning, ramsa x X innan hon tystnade.
Natt tre: Sov till 6.20! och vi trodde att dörrren till himmelriket (=sömnriket) öppnats, hon somnade om efter 20min av buffa + ramsor (Ev samverkan med skrikande storasyster)
Så såg fram emot natt fyra- nu skulle det bli ännu bättre, eller i alla fall lika bra, men:
Natt fyra: Vaken mellan 4.30 – 6.10, dvs 1h40min, buffa + ramsa x X.
Natt fem: Vaknar fyra gånger, en gång somnar om själv, två gånger somnar om med hjäp av ramsa och den fjärde.... vaken 2.40 – 5.10 dvs 2h30min.....
Jag måste erkänna att i natt tappade jag min attityd av självsäkerhet. Framåt femsnåret grät jag, frustrerad, förbannad och besluten att nästa natt gå tillbaka till nattmål (flaska), då behövde jag bara gå upp en eller två gånger och det tog inte särskilt lång tid. Men samtidigt VILL jag att detta ska funka, vi är (numera) väldigt pålästa på hela Annas filosofi och köper den till 100%. Det är bara det att vi uppbådade vår sista energi för att genomföra kuren och nu är den snart SLUT.
Jag måste ha gjort något fel, men jag vet inte vad. I början av en sån här lång vakenperiod på natten är hon småskrikig, ramsan verkar mest reta upp henne, Ramsorna biter liksom inte. Sen accelererar det upp till total hysteri då bara buffning hjälper, när jag slutar buffa, fortsätter hon på samma hysterinivå som tidigare. När hon till slut somnade lät det som hon somnade i hulkande skrik-gråt och det skar i hjärtat. Jag känner mig totalt hjälplös!!!!!