Usch!
Nyss vaknade Elsa upp under sin 45 min-lur (efter 30 min). Ni som har orkat läsa mina inlägg vet att det just nu strular lite för oss under både vargtimme och dagslurar. Nu hade jag bestämt mig för att vara konsekvent! Hon ska sova (eller ges möjlighet att sova) de tider vi har bestämt!
Alltså, när hon vaknade så ramsade jag bestämt utanför dörren och gick och fortsatte med mitt. Hon blev först gnällig, sedan förbannad och sen såååå ledsen

Jag hade bestämt mig för att inte störa henne för mycket så jag gjorde inget mer än att ramsa igen när hon blev riktigt arg. Men sen blev hon ledsen på ett hysteriskt sätt som hon aldrig tidigare blivit, inte ens i början av kuren...

Vet att "hysterisk" inte är ett ord som ska användas lättvindigt, men jag har aldrig sett henne så... Hon hulkade och hulkade så att hon satte i halsen och var så ledsen att det knappt gick att lugna henne (hon brukar annars börja storskratta så fort man kommer in i rummet och säger "heeej", även om hon protesterat precis innan). När jag äntligen lyckades få henne lugn en liten stund så tog jag upp henne och då kastade hon sig omhalsen på mig. Sen har jag inte kunnat lägga henne ifrån mig på en halvtimme för då började hon störtgråta igen (även detta väldigt olikt min lilla självständiga tjej

). När hon blev lugn så liksom suck/skakade hon till, så som man själv gör när man har gråtit ordentligt och lugnar ner sig...
Usch, det var hemskt, jag fick verkligen anstränga mig för att inte börja störtgråta själv, för då hade hon ju aldrig lugnat ner sig...
Vad kan detta bero på? Jag som bestämt mig för att vara konsekvent vid ALLA lurar, vet inte om jag kan om hon blir sådär igen...
Behöver verkligen lite råd och stöd nu...