Rykte på gården

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Kit

Rykte på gården

Inlägg av Kit »

Det bor många barn på min gård, i olika åldrar. Jag tar alla tillfällen till att konversera dem. Inte sällan ser jag till så att tillfället ramlar över mig. :wink:

Häromdagen stod jag utanför huset och pillade med cykelkedjan som hade hoppat av. En bit bort stod några av barnen, två flickor i 7års åldern och den enes lillebror, som är ca 2 år.

Plötsligt hör jag den ena flickan säga: "Kan du? Vet du?" Jag tittar förvånat bort mot dem. Då ser de förlägna ut och fnissar mot mig.
"Så säger du alltid!" ropar flickan. :shock:

Hennes mamma kommer gående fram till mig och berättar att dottern en dag skulle förklara var en kompis bodde ( i min trappa) och när mamman inte förstod vart, sa dottern: "I samma trappa som hon som alltid frågar "Vet du? Kan du?" till lillebror!" :shock: :oops: :P

Det bästa rykte jag kan tänka mig att ha!
Senast redigerad av Kit den sön 26 mar 2006, 17:44, redigerad totalt 1 gånger.
:heart: Jag sökte en Bibel och fann Barnaboken.

:heart: Matte till minilejon som ramsas i spinn.

:heart: Det är inte för att det är svårt, som du inte vågar. Det är för att du inte vågar, som det är svårt.
Sagomamma
Kontakt:

Inlägg av Sagomamma »

:lol: :heart:

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: DIG skulle man allt vilja ha runt sina barn, Kit :!: Du skulle kunna flytta hit till vår gård kanske :?: :shock: :lol: :wink:
Kit

Inlägg av Kit »

:shock: ... :idea: ...8-[ ...:-k... :heart:
:heart: Jag sökte en Bibel och fann Barnaboken.

:heart: Matte till minilejon som ramsas i spinn.

:heart: Det är inte för att det är svårt, som du inte vågar. Det är för att du inte vågar, som det är svårt.
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"