En av de absolut bästa saker vi köpt!
Vi köpte en till Vilma för över ett halvår sedan. Hon har sedan dess bara suttit i vagnen när vi åker buss (eller när hon sover ute), för då har jag sagt att det är viktigt för annars kanske man kan göra sig illa. Annars så har hon stått på brädan eller gått bredvid. Tycker det är bra, hon kan själv välja om hon vill gå eller stå. Om vi fastnat någonstans och vi vuxna vill komma vidare

så frågar vi, vill du gå eller stå och så får hon bestämma och så kommer vi vidare på vår promenad. Vi har också lärt henne att när man går över gatan då står man på brädan eller håller handen.
Det har besparat mig en massa lyftande i och ur vagnen nu under graviditetet vilket jag är glad för. Ser så många stora barn som bara sitter i sina vagnar, det kan ju inte vara så kul. På detta sätt så har hon friheten att välja samtidigt som vi kan ha lite fart när vi är ute och ska göra ärenden, dvs hon står på brädan och man kan traska på lite.
När det gäller trottoarkanter så får antingen Vilma kliva av och hjälpa till eller så tar jag bara min fot under ståbrädan och lyfter lite samtidigt som vi går över trottoaren, likadant om det är korta trappor, funkar utmärkt
Som Liw sa, man måste ha koll då de vill kliva av för rätt vad det är så sätts det ned en fot, men å andra sidan så är det ju inte så långt ned till marken och sån fart har man ju inte att det kan bli farligt, anser jag. Vilma har druttat på ändan några gånger men det har vi bara bemött med "oj hoppsan, upp och hoppa" och så var det inget mer med det.