Trotsåldern har gjort sitt intåg med dunder och brak, och jag som trodde det vi hade förut var trots
Nu till vårt problem och det har alltid varit ett bekymmer hos oss, lillkillen är svår att få till ro på kvällen. Det har blivit mycket bättre tro mig, det har varit bra mycket värre, Anna W du vet vad jag menar
Nu har vi fått en ny tvist påkvällarna. Lillkillen vägrar somna utan pappa.
pappa jobbar mycket, dubbla jobb pga egen firma. Vissa perioder jobbar han mycket kvällar och helger och då tappar lillkillen fästet. Är inte hela flocken hemma kan han inte somna. En riktigt bra nattning ser ut såhär
Bolibompa, gröt och tandborstning
därefter byter vi blöja på lillasyster sätter pyjamas på och kokar välling.
därefter travar hela familjen taikon in till barnens rum, en av oss läser saga i sängen med killen, den andra sitter i en fotölj och matar lillasyster. Däreter nattar vi dem båda, säger godnatt lillprinsen och lilla prinsessan och lämnar dem båda att sova.
Lilltjejen somnar när huvudet möter kudden,storebror däremot har mycket som snurrar och har svårt att släppa taget om dagen.
Det går bra så länge både mamma och pappa är hemma, men när pappa jobbar far allt, han kommer upp, väcker lillasyster och ropar och skriker. När sedan pappa kommer hem mitt i natten är pojken så utmattad att han somnar som en säck potatis i pappas famn om han inte fått somna i pappas säng.
hjälp, någon?
hurska vi göra för att komma ur detta? pappa måste jobba kvällar och helger då kunderna har möjlighet att lämna bort sina fordon så arbetstiderna är svåra att förhandla. hur vänjer vi lilleman vid en självklarhet att pappa kommer hem igen men när han sover?