Hej igen alla ni fina!

Lite Rapport;
Jag har fått smaka på ramsans fina frukt. Det funkar ju!!
Då jag på riktigt tog mig till attityden av självklarhet, har jag slutat gå in!!!!? Ja det är sant, och RAMSAT då hon vaknat ledsen, och hon blir lugn och somnar om, själv, utan duttelidutt. Och utan att somna ledsen. Hon somnar lugn. Det känns fantastiskt att först tveka på om det ens funkar, göra framsteg, bakslag sen återta attityden och genomföra OCH se resultat.
De tidiga morgnarna har jag hanterat med pangramsa efter 04, upp ur sängen på nedersta våningen, vaaaarje natt och pangramsa på övervåningen.
Mammut Maria vill jag ge en kram, eller iaf sända en kram, för de inlägg hon bidragit sina helt klockrena tips och råd. Bla att RAMSA NER henne om hon gapar upp sig även i vargtimmen, och att tom dra ut på morgonen en aning för att få till ett omsomnande. DET har hjälpt oss. Jag var helt enkelt tvungen att gå in i en rams-diskussion och visa vart skåpet ska stå även kl 06 på morgonen. För oss har inte pangramsa och sen låta vara, alt ljud/musik hjälpt. Läste en gammal tråd "elendes vargtimme" och där lossnade mkt för mig.
Jag har även pangramsat varje förtidigt uppvak på dagen, konsekvent, och tro om man blir förvånad då barnet (hittills) sagt typ "okej jag sover väl vidare då"

Hihi blir stolt över mig själv banne mig
Tog ett tag åxå att förstå att det är en process detta, egentligen inte en kur i sig, som man sätter in en vecka sen är saken biff. Som med antibiotika, man kurar en vecka tio dar sen är man frisk. Namnet luras lite, borde heta Sova-hela-natten-metoden eller processen

för det är ju en metod, ett tillvägagångssätt, ett sätt att arbeta och tänka, leva efter.
Tänk så många ljus som gått upp för mig under denna resa med lillan, att vi aldrig LÄRDE Stora att sova gott och tryggt. Jag var ett utmattat nervvrak som vid minsta pip från ungen rusade in med tusen frågor, och fjorton vargar. Varje natt. Jag fattade inte att även storebror skulle ha fått sin goda sömn i tidig ålder, inte efter 3,5 år av upphackade nätter, om bara vi föräldrar vetat bättre. Tur att man kan få en andra chans och lära av misstagen. Tänk vad vi vuxna beskyller våra barn för saker vi inte tar ledningen över. "Han sover uruselt och vi är knäckt, får bara rida ut denna storm och hoppas på att det snart vänder, för det måste det väl?? Snälla säg att det vänder?!"
Jag vill bara tacka alla här på forumet för att ni bryr er, genuint, och hjälper folk som vill ha förändring som vi på egen hand inte lyckats genomföra ännu. Pepp och vägledning är guldvärt.
Och det finns inte många forum där man inte kastar skit på varann idag, så jag är tacksam att jag hittade hit <3
Bakslag kommer komma, då vet jag vart jag kan få hjälp (om jag får huvudbry eller tappar bort attityden

)