Dottern är född 14/3-17 (förstår inte hur man får in det i signaturen)
Jag behöver hjälp nu och vägledning!
Jag började SM då hon var 3 månader för att styra upp rutiner och dagsvilor, tog ca en månad innan det satte sig och jag är så glad att jag gjorde det.
Nu är jag ute och cyklar och vilsen, då hon har börjat sova allt sämre på natten sen i juli då hpn började vända sig flera gånger. Ioch med det började uppvaken. Jag vände tillbaka, hon kan själv på dagen men måste hjälpa henne på batteb tillbaka på mage.
Hon har också senaste veckorna börjat bajsa, vid ca 01. Jag ammar ännu en gång på natten, främst för att få henne att somna om, vilket har funkat galant tills nu.
Jag har testat allt känns det som, jag väntar ut, vänder, gör ingenting, osv. Tar tillslut upp, ammar i hopp om att hon ska somna om. Hon är tyst i ca 20 min efter ammandet sen är hon gnällig, har vänt sig eller bajsat. Jag byter (så klart blöjan då det är så långt till morgonen) och lägger igen, utan att prata och allt det. Rummet är alltid mörkt utom då jag byter bajset, har då telefonen som svagt ledljus.
Sen kan hon trots mätt mage, ren blöja och trygg säng inte somna om. Gör hon det så är det till kl 05, där slutar det med att hon vrålar så högt av ilska att jag ger med mig och tänder och gör dag, fast min tanke är att göra dag 07 helt ultimat.
Schemat blir helt rubbat då dagarna börjar för tidigt och jag känner mig helt lost i vad jag ska göra. Jag har läst och hört att kura är ett alternativ till sömnhelvete (och sämnhelvete har vi redan upplevt i flera år med sonen som fyller 4) ingen kur gjordes på honom då jag inte visste om det
Flickan äter mat, gröt morgon (om hon vill ha efter amning)
Lunch äter hon grönsakspuré blandat med burkmat
Försöker ge mellis vid 14 typ banan men vill inte ha alltid
Middags tiden varierar men där får hon åxå rejäl mat
Sen försöker jag med gröt vid 18 men den ratar hon vanligen, till min förtvivlan för jag vill att hon ska va mätt inför natten. Flaska med välling tar hon inte, kanske ska jag testa olika vällingar?
Luddigt inlägg men jag får inte till att hålla tider på dagarna, med maten eller nätterna som är katastrof nu.
Kan någon hjälpa mig konkret att få ihop matschema? Får inte ut 4 mål på dagarna då hon verkar variera i hur hungrig hon är. Ratar hon ett mål så kommer hungern tidigare.
Samma med dagslurarna, främst den tidiga och den sista.
Hon är extremt kvällstrött och jag har fått kägga henne kl 18 för att hon är så trött. Vilan på efm har aldrig funkat, hon skriker upp sig rejält i sängen (sover bara och alltid i sängen i mörkt rum) och vi tar upp henne där på efm då hon inte kan somna. Men då är drt åxå omöjligt att hålla henne vaken till tänkta kl 19. Hon har då varit vaken sen ca 13-13.30 sen långvilan.
Jag vill kura, jag vill ha hjälp att hitta attityden att genomföra det.
Jag vill att hon ska få sin goda sömn, och jag åxå så jag kan vara den bästa mamman för mina underbara barn. Jag blir gråtmild och slut av snbrist och stackars lilla pärlan blir så klart också gnällig och missnöjd av att vaken flera timmar varje natt.
Men jag behöver hjälp av er att hitta modet, att stå emot skriket och veta vad jag ska göra i vilken situation.
För jag misstänker att en kur är det enda raka?
Vad tror ni?
Kan någon hjälpa mig att få ihop ett dags schema?
Hon är morgonpigg och kvällstrött som sin mor, men om mat inte går ner inför natten så kan hon heller inte sova gott hela natten utan mat. Jag lider själv av en förbränning från andra världar, jag är smal och äter som en häst och blir hungrig på natten vid uppvak, då jag behöver äta flingor och mjölk, är inte så lite grann hungrig utan vrålans!!
Vill inte att min pärla ska känna sån hunger och kah inte matar.
Därför tvekar jag och behöver svar på hur jag ska stå emot att genomföra en kur och veta säkert att hon är mätt hela långa natten?
Hoppas på svar från er kloka på detta fina forum
/jajjsen