nej om man kurar da lar sig liten sitt schema och vad verktygen betyder - forst da kommer liten sova overallt i princip. Och du har verktyg att guida liten om det skriks (fragas). Men man far resultat efter insats. Det ar en kur som behovs.
EFTER kuren och uppfoljningsveckan kommer du kunna aka ivag och veta att liten far sin somn.
Lyssna pa skrik i 1,5 timmar ar tecken pa att verktygen INTE sitter. Man kan heller inte vertyga bort hunger.
Sa fundera pa hur du vill ha det, kura ar inte for alla. Att ha strikt schema for litens skull ar inte heller for alla. Detta ar ingen snabbfix.
Om du verkligen vill sa ta det fran borjan, kop eller lana Sova Hela Natten boken. Las den 5 ganger. Lar dig om VARFOR verktygen fungerar och HUR man anvander dom for resultat. Folj kurningen till punkt och pricka, vi finns har och kan stotta men det stora jobbet ar ditt och litens.
Om du tror att du mar daligt av att vara styrd av ett schema overhuvudtaget da kanske inte detta ar for dig.
Sjalv madde jag samre av en trott, ledsen och hungrig bebis och EFTER kuren nar liten istallet var matt, glad och sov som en gris pa de tider vi satt och hon visste vad ramsan betydde. Da forst kunde jag se gladje i att vara mamma (jag kampade med postnatal).
Kan det vara sa att ett val fungerande schema, nar du kanner att du ar i kontroll, skulle fungera for dig? Nar du och liten lar sig verktygen sa att du vet exakt vad du skall gora en kaosnatt. Nar liten inte skriker i 1,5 timmar. Nar du vet att liten inte ar hungrig for du foljt schemat. Nar liten lyssnar pa ramsan och somnar om. For det ar precis vad kuren skapar.
Fundera om du ar redo att kura, las boken.
kram Tin