Sova i samma rum som stroebror

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
ica

Sova i samma rum som stroebror

Inlägg av ica »

Hej!
Jag skulle vilja att Lotta (1år) och Säker Sovare sedan nyår skulle sova i samma rum som storebror (snart 5år). Brorsan sover också gott om nätterna. De vaknar dock olika tider, syrran 6.30 och brorsan 7.30. Det är inget problem iofs, jag tror nog att Calle kan tänka sig att ligga kvar med lite övertalning i början. Det som jag funderar över är hur Lotta tar det att det ligger någon i hennes rum? När hon vaknar på nätterna och hör att någon svänger sig i sängen bredvid, kommer det att störa henne så att hon inte kan somna om? Enda sättet att få reda på det är väl att prova, men har ni andra några goda eller dåliga erfarenheter av detta? Vi har inte rumsbrist, de kan ha egna rum, men det dumma är att vi har två sovrum i övre våningen och två nere och vi vill inte ha barnen på eget våningsplan.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Låt barnen dela rum! Det kan de göra länge! Både ni och de kommer att må bra av det!
Kramis Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
ica

Tack tack

Inlägg av ica »

Ja, jag ska pröva det! Storebror ser fram emot att få sova i samma rum som syrran. Jag har dragit mig för det för jag ville inte att lillan skulle bli störd. Sanningen att säga provade vi en natt för en månad sen, men då blev lillasyster sjuk samma natt :cry: och då visste jag inte om hon var orolig för att hon blivit sjuk eller för att brorsan låg i sin säng och svängde sig. Sen får de bo tillsammans tills Calle vill flytta till eget :D
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Du kan lugnt utgå från tumregeln (och bör göra det - Attityden, du vet :wink: ) att syskon i samma rum inte stör varandra. Brorsan kan snarka och prata i sömnen och ha allsköns saker för sig utan att störa henne. Däremot stör vuxna, dvs de ömma föräldrarna... som de små barnen tycks mena ska befinna sig utanför rummet, på vakt mot vargen, mellan barnen och vargen, med bössan laddad och beredd :!: :lol: Inte ligga där och behöva vaktas själva...
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
ica

Inlägg av ica »

Tack för att du tog dig tid och svarade :D Jag återkommer med rapport när de sussat gott i samma rum! Nu ska vi åka till min mamma som bor 2 mil norr om Jakobstad. Ska jag hälsa Österbotten :D ?
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Absolut, hälsa Jakobstad där jag stod vid torget och huttrade i snålblåsten och väntade på flygbussen för inte alls länge sedan. Och kvällen innan begick Stadshotellets lobby med en gammal kompis. Och hade så trevligt :lol: En fullkomligt underbar publik var det på föreläsningen :!:

Rapport emotses :wink: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "