TRÄNING 2016

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
GulligaA

Re: TRÄNING 2016

Inlägg av GulligaA »

Låter spännande med afrikansk dans! Men ta hand om ryggen nu.

Har hunnit med fyra pass i veckan:

Tis:Styrketräning hela kroppen
Ons: Crosstrainer 30 min
Lör: Styrketräning hela kroppen
Sön: Jogging 3,7 km. 25 min. Hyfsat för första gången på säsongen. Jag blev nöjd. Nu ska jag bara komma upp i 5 km på tre veckor til Vårruset :D

Nästan tillbaka på samma nivå som innan operationen när det gäller vikterna i styrketräningen. En vecka till, sen räknar jag med att vara tillbaka helt. Det känns bra!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Woho brudar, framgångar framgångar.

Tror ju då fortfarande min tå är bruten, men att köra Karate barfota går! Men inte stoppa foten i en sko. :sad:

Så jag har kört mina vanliga pass. Sön, tis ons.

Kram pepping pepping tjejer! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

Lgh140, Spännande med AfHo! På mitt gym har de något fort-gjort-pass som heter "Back to the 80´s" Låter kul, men jag har alltid känt mig urlöjlig när jag dansar, så jag vågar inte prova i en spegelsal... :shock:
Fy vad jobbigt med ryggen! :( Hoppas det blir bättre snart, det är säkert bra med lite yoga!
Ja, det funkar bra med 8 veckors-upplägg även om jag denna period halkar iväg på lite annat...

Gulliga A, du låter på GÅNG!! :thumbsup: Det är ju jättebra jobbat med alltihop!

TorsMamma, ja du kör tufft trots bruten tå...
Imponerad :D Och orolig på samma gång :shock: För det kan väl inte vara bra att träna ändå??

Det blev faktiskt 5 pass i alla fall förra veckan, men ett av dem var väldigt kort.

Mån: brukar ju gå på det tuffa cirkelpasset, men nu krockade det med dansuppvisning/kursavslutning med Clara.
Åkte till gymmet på morgonen och på väg dit grämde jag mig över att missa veckans tuffaste pass...
Men så kom jag på att den cirkel vi gör nu är ju väldigt lätt att återskapa i gymmet och köra själv! Så det gjorde jag! :D
Tis: rodd intervall
Ons: tabata core
Fre: styrkepass
Lör: även då gjorde jag cirkelpasset på egen hand.

Börjar få ont i halsen... Tar ju alltid Echinaforce direkt när första känningen kommer och det hjälper 19 ggr av 20. Det blir helt enkelt inget av förkylningen. Men denna gång kände jag det på väg till gymmet och hann inte vända... Så jag hoppas inte glappet innan jag tog det blev för långt och att jag vaknar pigg imorgon...

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

Nu har jag visst missat att rapportera :oops: men så peppad jag blir av att se hur ni håller igång :D Men TorsMamma, det låter ju farligt att sparka med en bruten tå :shock:

Kanske att jag nu kan säga att jag tagit upp löpningen, det blev i alla fall en tur förra veckan som också kändes riktigt bra. Också yogaklass, men den här veckan var det först avslappning och sen "skrattyoga" och jag var inte på det humöret och kände mig mest löjlig så det passet räknar jag inte alls. Har försökt köra lite hemma, men som du säger lgh140, är det svårt att vara lika noggrann när man är själv.

Ska försöka få till lite mer regelbunden löpning nu framöver, förutom yogan som jag hoppas återgår till det vanliga.
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Anna håller tummarna att du slapp bli sjuk!

Sarisparis, heja heja. Allt räknas.

jag skall erkänna att det gör faktiskt inte mera ont att träna med bruten tå då man är barfota än det gör att gå runt barfota. Visst gör det ont om man missar med sparken eller om någon (som idag) råkar trampa på tån.... AJAJAJ! Men det kan ju hända överallt. :lol:

Värre var det att ha scouter på Torsdagen och försöka 4 olika par skor och inte kunna ha några nästan. Sen ner i ett par Lundhagskängor och ut i skogen 4-5 km. DET gjorde fruktansvärt ont i flera dagar efter. :cry:

Så inga mera prommander för mig! Men Karaten gör varken till eller från tycker jag. Lite same ont same ont. :wink:

Så heja på nu tjejer!! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Tror jag klarar mig TorsMamma... Det är en liten förkylning här och smålurar, men jag tror jag ska kunna mota bort den innan den bryter loss på allvar. Probion och mer Echinaforce.
Imorgon är det min träningsfria dag och det kanske är bra.
Ajajaj!!! :shock: Jag riktigt KÄNNER så ont det måste ha gjort när du blev trampad!!! :shock:
Nej, håll dig ifrån promenader, lät inte kul det heller...

Sarisparis, förstår verkligen det där med skrattyoga. Jag skulle också ha känt mig oerhört löjlig!

Kram Anna
lgh140

Inlägg av lgh140 »

Ni är grymma som vanligt, härligt med lite utomhusträning! :D

Den här veckan fick jag in tre pass - pilates, yoga och styrketräning. Jag hoppas kunna fortsätta med den rutinen. Toppen för ryggen och jag mår så mycket bättre rent psykiskt av att röra på mig regelbundet. Jobbar på att knipträna med också vilket verkligen behövs, men förutom att jag kniper så fort jag kommer att tänka på det får jag inte till någon bra rutin..

Nu ska jag ta en kvällspromenad. Får se hur långt rygg och bäckenbotten orkar. Hoppas ni har haft en härlig Valborg och första maj allihop!
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

Jag BLEV sjuk till slut... :(
Måndag: cirkelträningen
Tis: intervall rodd
Tors: Kände mig inte bra, men hade inte ont i halsen så jag tänkte att jag nog kunde köra ett lite lugnare crosstrainer-pass.
Så det gjorde jag. Det var nog inte bra. Hjärtat slog på ett konstigt vis. Tog det lugnt det passet ut, men sedan vilade jag resten av veckan.
Har sovit mycket. Tror det vänder så sakta nu, men kör inte cirkelpasset imorgon, det blir för tufft för det läge jag är i nu.

Jag kan ju hänga på dig lgh 140 med knipträning åtminstone :wink:

Kram Anna
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Härligt Frida du kan göra lite saker i alla fall och mår ok med det! :heart:

Anna, man får inte träna med halsont! Men krya nu på dig stackare! :heart:

Jag körde sön, tis och sen ons, men på uppvärmningen stötte jag i min fot/tå i en kamrat och fick så ont att jag avslutade det passet men kunde inte köra Kobudo. Så 1 tim mindre träning veckan som var. :roll:

Nu är det superväder hela veckan, så ut och njut i solen nu! KRAM ALLA!!!
Tor 2006

anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Men jag GJORDE ju inte det TorsMamma! Jag HADE ju inte ont i halsen, så därför körde jag ett pass trots snorighet och trötthet.
Men det skulle jag nog inte ha gjort... :(

Men fyyy med foten... :shock: Ta det lugnt!

Kram Anna
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

:oops: :oops: :oops: NADA :oops: :oops: :oops:

Skyller på skollov som rubbar alla rutiner.

(men idag var det BRA yoga så nästa vecka har jag nåt att rapportera :P )

TorsMamma, jag får ju ont i tån bara av att läsa om dina strapatser. Sitt ner och sitt still nu vettja!

Anna, hoppas du snart kryar på dig och får tillbaka ork och träningslust.

lgh140, har du några speciella knipövningar du kör eller kniper du mest när andan faller på? Jag blev mycket positivt överraskad av boken "Knip för bättre hälsa" av Karin Björkegren-Jones (innehållet är så mycket bättre än omslaget). Många exempel på hur man får in knipövningar i träningsformer som yoga och pilates, men även flera andra.

GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej alla!

Härligt att fler kniper :D Jag försöker få in någon rutin i det hela, som varje kväll vid läggdags. Men det bli väldigt sporadiskt dock, tyvärr.

Jag har också varit förkyld...

Mån: Yoga (pass jag hittade i en träningstidning, mest för stretch och avslappning)
Ons: Crosstrainer 20 min. Intensivt och asjobbigt! Så blev jag ju sjuk efter det också :(
Lör: Promenad 45 min

Men den här veckan ska det bli massor av träning!
Ta hand om er 8)
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Det blev en del träning:

Mån: Styrketräning, helkropps
Tis: Jogging 5 km drygt ( tiden går vi inte in på :) )
Tors: Styrketräning, helkropp
Fre: PW 50 min
Sön: Styrketräning, helkropp. Plus ett brutalt intensivpass på cykel med 6-åring bakpå. Skulle skjutsa till ridskola, men kom på halvvägs att jag glömt pengarna :shock: Så det var bara att racercykla till närmaste bankomat som såklart låg åt helt motsatt håll och sedan toktrampa mot ridskolan sen. Det var länge sedan jag var så andfådd, och låren skakade i säkert 15 min efter vi kom fram...

Nöjd med veckan :D Hade nog tänkt mig minst ett utepass till i form av PW eller jogging, men jag har hela tiden hamnat på altanen med att glas vin i handen istället 8) Vilket fantastiskt väder det har varit! Vilken helg! Nu är jag full av energi inför en ny vecka.

Kram på er :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
Härligt jobbat GulligaA!!! =D>
Och det där ofrivilliga intervallpasset alltså... =D> :lol: :lol:
Ja, alldeles underbart väder är det, man bara njuter och vill INTE vara inne! :D

Början av veckan var det vila och kurering av förkylning.
På torsdagen var jag trött på att vara sjuk och kände att det fick vara nog med vila! :evil:
Så det tog sig i slutet av veckan och jag fick till 4 pass:

tors: Joggade 40 min utan paus. Ingen vidare fart, men nöjd ändå.
fre: intervall rodd
lör: styrkepass i gymmet. Jag var helt själv i hela gymmet - det har aldrig hänt! (men det var ju vädret det berodde på :)
sön: joggade 35 min. Och tidigare på dagen gick jag 2,5 km bredvid ridande dotter. Inget högt tempo, men lite svettig var jag.

Jag är inte helt 100 frisk men sååå mycket bättre och orkar igen! Så nu ska det bli en bra träningsvecka! :D

Kram Anna
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Men GulligaA och Anna vad duktiga ni varit, trost motgångar! :heart:

Jag har kört mitt "gamla vanliga" Gjorde lite extra igår efter den vanliga träning för att öva lite extra Kata och Kast. Dock inte så ansträngande. Men otroligt nyttigt för hjärnan, klart kategori "hjärngymnastik" :P :D Kör samma denna veckan, men klämmer in ett Karateläger på lördag om 3,5-4 tim hoppas jag. Njut nu av 2 dagar supervärme innan det blir kallare igen!

KRAM! :heart:
Tor 2006

Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"