Tack, Alfredo

Enligt vad jag har hört tar Gina Ford sedan 60 pund sterling för att besvara en fråga

Och det kan man ju göra, så länge folk vill betala
Men när jag läser hennes bok om sömnhjälp till små barn får jag lust att skicka henne min med dedikation och understrykningar... Hon berättar där hur en liten unge hon skulle arbeta med en natt tillsammans med mamma bröt samman - som små sömntrasslare plägar göra - och då fick hon ta till CIO. Det fanns inget annat att göra, skriver hon. Cry It Out, alltså. Barnet fick skrika sig till sömns bäst det kunde. "Det var tvunget."
(Nej, det var det inte

)
Så inte tycker jag hon kan sitt självpåtagna jobb riktigt
Det stora med Gina Ford är att hon kommit på 7-7, små barns inbyggda "nattid". Bara att ta ledningen och lägga, och göra morgon tolv timmar senare utan nattmatning (möjligen med vatten). Vackert så, men om ramsan, den magiska, betryggande, har hon ingen aning 8) Inte om några andra SHN-verktyg heller.
SHN är en unik uppfinning. Den ger glada barn som sover gott, lugnt och säkert. Det är vad alla vill ha. Och den är MIN! Halleluja
Inte Gina Fords och inte barnläkarnas och inte Jesper Juuls och ingen annans heller, inte ens Spocks på sin tid. Den är min. Det är jag, er egen föräldraforumist, som utvecklat Sova hela natten-kuren genom 35 år med hjälp av över 800 barn som jag kurat personligen, avlyssnat och samarbetat med. (Inte mina egna, som "alla" tror. De sov. Andras.) Det är jag och ingen annan.
Jag är stolt

Jag är 72 år och har arbetat framgångsrikt med späda och små barn i hela mitt vuxna liv, alltsedan jag var 19 år.
Människor har kommit till mig i alla år och bett om hjälp. Och fått det (utan nota). Barnläkarna har tackat mig genom att kalla mig barnamörderska. (Inte alla, verkligen, men många nog.) Karlar har problem med prestigen.
Jag kan vad de inte kan. Jag hjälper där de inte kan hjälpa. (Även kvinnor i vita rockar, förstås, har problem med mig, ofta.)

ÄLSKAD OCH HATAD OCH OSLAGBAR är numera min slogan
Men Gina Ford har det inte, råkar jag veta. Problem med mig. Eller tror mig veta. SHN går ut över världen.
Good things never die. Internationella Sova hela natten finns nu på åtta språk på det nionde (spanska). Det gör säkert hennes bok också, men den är inte hälften så bra

Och hon läser SHN. "Alla" läser den. Jag tror Gina Ford lär av den också. Hon vill de små barnen väl, och det är en stor och kärleksfull sak.
Jaha, det var en skrytsam utvikning

Och jag ber inte om ursäkt
Det är så trevligt att vara så gammal som jag och med glädje kunna respektera sig själv för ett gott livsverke som blir kvar. Good things never die!
Tack, Alfredo - Skrammelbössan blir naturligtvis vansinnigt tacksam - då kan den fortsätta möjliggöra nytta
***IBAN SE22 8000 0000 0787 2110 6711
Bankens BIC SWEDSESS***
Ylvispylvis skrev:Och fantastiska

Anna

, hur många hundratusentals föräldrar har inte dig att tacka för sömn och välmående?!
Nu slickar jag i mig som en katt lapar mjölk. Kurr, kurr

Tack, du kära, skickliga, varma, hjälpsamma, kunniga - IDEELLT arbetande Ylvispylvis

Tack för att du kom in i mitt och forumets liv =D> Du gör en ovärderlig nytta.
Tack, ni båda kära. Mitt hjärta sjunger högt i dag
Och Alfredo - har du någon liten god förlagskontakt, tipsa dem

De kan köpa rättigheterna billigt till både SHN ("A Good Night's Sleep") och Barnaboken ("For the Love of Children"). Båda böckerna finns på amazon.com, men de behöver spridning
O:)
Till alla med tack på förhand: Skrammelbössan kvider 8-[ Det kostar att driva ett reklamfritt föräldraforum. Bidra gärna med en liten peng! PG 59 65 80-1