Åh jag trodde att det där lök-knepet bara hjälpte mot hosta! Ska definitivt provas! Måste bara köpa hem lite lökYlvispylvis skrev:Hej!![]()
Först lite beröm: så bra du jobbar!!! =D> =D> =D>
Sedan forumets bästa förkylningsknep: Skala och skär en gul lök i skivor, häll på hett vatten (i lämplig bunke/skål) och ställ vid huvudänden under litens säng. Alla som prövat blir förvånade över att det FUNKAR!!! Du kan också höja huvudänden lite med hjälp av tex böcker, en bräda eller dylikt.
Annars är en god sömn det bästa mot alla sjukdomar, tycker jag, så han klarar det säkert bra!! Vila, vätska, värme och vänskap säger min vän läkaren. Gäller vuxna, men säkert barn också. Passa på att spruta lite bröstmjölk i näsan om du har tillgång! Men löken är överlägset bästa tipset.
Kram och krya på lilleman!!
/Ylva
Huvudändan är redan höjd, det gjordes första natten när han inte ville sova på kvällen och bara gnällde.
Var uppe en timme vid 05:30 typ och körde med koksalt i näsan... Tror jag har lite bröstmjölk kvar i frysen, ska prova det i näsan med! Låter ju himla mycket mer snällt och trevligt än koksalt (han har lätt till sköra slemhinnor stackarn med)..
Hur tänker ni alla kring typ saker som babysim? Är det kul? Värt det? Hur mycket smitta sprids det egentligen där?