Jag funderar på om hon verkligen orkar med 2-2 schemat. En övertrött bebis ser ganska likt ut som en pigg bebis men man får igen trasslet på kvällen... Min kille som är en månad klarar knappt 1,15 de flesta vakenpassen.
Jag vagnar friskt kan jag också tillägga och nu har lillebror fattat galoppen, det kan ju ta ett tag innan poletten trillar ner
Jag både ammar och ger ersättning också, lillebror äter 10-20 minuter från B1 sedan rap, byte umgänge, prova B2-accepteras ibland, sedan matpaus på 15-20 minuter (B2 igen) då det äts med varierande resultat och sedan påfyllning med flaska när det är 20-30 minuter kvar på vakentiden (räknas 1,5 timme). Han äter dock mest under första amningen. Man kan ju inte tvinga i dem mat och att truga för mycket ger bara problem, jag erbjuder bara men låtsas som om det inte spelar någon roll om han äter, det funkar faktiskt bättre för oss. Vill din tjej inte ha mer så vill hon inte men visst blir det långtid om man är vaken 2 timmar...jag hade nog provat att lägga tidigare istället för jag tror att det är det som är roten till kvällstrasslet men det får du avgöra själv.
Kram