Tack för svar, Ylva!
Första natten borta hemifrån och det går inte så bra

Lillebror är ledsen, har varit det i snart en timme. Min man sitter och ramsar eftersom han har mer attityd och säkerhet än jag just nu. Suck!

(vi är på en jobbresa och hann just sova 1,5 timme och så började lillebror hålla vakentid mitt i natten!)
Ja, jag tror nog att det blir en minikur i alla fall. Nätterna är nog inte alls säkra och det är tungt att ha det såhär, för alla inblandade. Problemet är bara när jag kan genomföra kuren? Min man är på jobb nästan alla dagar i juli, både vardagar och helg och jag vill ju kunna vila ut på dagarna ifall jag hamnar att vara mycket vaken på natten. Jag vill ju så gärna genomföra den så fort som möjligt , men måste ju förstås hinna läsa och förbereda mig först. Och tanka ännu mera attityd, så klart! 8)
Rams-dialogen fungerar inte alls

Jag har aldrig känt att jag kommunicerat med honom med ramsan, på samma sätt som jag fick en dialog då jag vagnade honom. Så kanske det därför också skulle vara bra att köra en minikur? För att få till en dialog med ramsan?!
Schemat för tillfället är
7.30 god morgon!
7.45 gröt + ersättning
9.15 sova 45 min ute i vagnen (somnar först närmare 9.30!)
10 utevistelse (=45 min länk sittandes i vagnen)
11.30 kött- och grönsakspure + ersättning
12 sova 2h inne i säng (en massa skarvande nuförtiden!)
14.30 frukt/bärpure + ersättning
15.15 ofta en halvtimmes utevistelse på gården
16 sova 20 min inne i säng (somnar först närmare 16.30!)
17.30 gröt + ersättning
19 kvällsslurk (ersättning)
19.30 god natt!
Vi skrattar mycket före alla sovpass. Och sen så låter vi honom vara mycket på mage på golvet, han är för det mesta nöjd på golvet och undersöker olika saker med båda händerna. Han har också börjat röra på sig en hel del, rör sig runt på mage, svänger från mage till rygg, men inte från rygg till mage ännu. Han får också vara socialt delaktig i alla familjens hemsysslor och är en mycket nöjd och lugn pojke som sällan gnäller, jämfört med hans storasystrar som gnällde mycket mera som beibisar. Jag undrar faktist ofta hur det är möjligt att han alltid är så nöjd och lugn. Men det är ju skönt att inte behöva ha några bekymmer, förutom sömnen nu då som krånglar igen!
Nu ser jag ut så här:

Klockan är snart 3.30 och det verkar som om lillebror äntligen skulle ha somnat! Min man jobbade bra på med ramsan! Hoppas lillebror nu fått svar på alla sina frågor och att han kan sova lugnt ända till 7.30! Jag är trött, nu dag imorgon, vi fortsätter, gonatt!