Jag känner att jag behöver lite bollplank nu har lite väl många bollar i luften och känns som om vårt schema kunde justeras lite grann.
Lillebror är som sagt 7 mån och har rytmen 12-45-1,5-20.
Storasyster är 2,5 år och har 12-1,5
Lillebror har börjat ta faslig tid på sig att somna till alla lurar, även kvällen. Den sista luren somnar han oftast inte utan ligger halvstirrig i vagnen även om jag går promenad.
Storasyster tar ibland 1,5h på sig att somna men sover gärna på dagen (för ett tag sedan var det tvärtom men då var hon på dagis o kunde inte somna där..)
Båda sover som oftast tills väckning, eller vaknar max en halv timma tidigare o ligger o mumlar lite för sig själv.
Jag är så inställd på att ha em-luren kvar till ca 9 månader så undrar lite hur jag skall göra. lillebror är klart trött innan middag så det känns galet att bara kapa bort den - samtidigt går det åt en massa planerande för hans eländiga 20 minutare (lathet av mig jag vet, men jag är himla frestad att skippa luren rakt av för att kunna röra mig friare med storasyster o inte dras med en skrikande lillebror i vagnen, som ändå inte somnar
O borde jag korta ner storasysters dagsvila till 45??? hur göra då? Lägga henne senare än lillebror eller smyga in o ta upp henne efter 45 min? Nu ligger de i samma rum o vilar o vill ju inte störa lillebror med hennes humörsvängningar
Tanken att separera dem för vilan är också lite utmattande
Som ni märker verkar jag gnällig, trött och lat