TRÄNING 2014

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Kontakt:

Re: TRÄNING 2014

Inlägg av anna »

Hej! :D

Härligt jobbat gulliga A! Ja, då blir det att försöka övertala mannen med crosstrainer då... :wink: Tänk att kunna se alla programmen med gott samvete - de´du! :D

Samma här med runday, bor för långt från Stockholm...

Min vecka blev 4 pass, varav 1 dubbelpass.

Mån: YAYOG ladders överkropp 26 min
Tis: YAYOG stappers ben 24 min
Tors: YAYOG överkropp 36 min
Lör: YAYOG ben 24 + core 16 min

Hade tänkt mig ett pass igår också, men vaknade med hela huvudet fullt av snor och slem... :cry: Har blivit förkyld igen och är helt urlakad.

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

Bra jobbat, tjejer! :thumbsup:

Nu har klubben äntligen hittat en fast vikarie till vår gravida Pilatesinstruktör, men i onsdags var jag rejält hängig så det blev inget tränat för mig ändå. Jag har inga egentliga pass att rapportera, men helgen bestod till stora delar av trädgårdsarbete och vedbärning och imorse hade jag sån träningsvärk (mest mage och ben) att jag knappt höll på att ta mig ur sängen (kanske berodde det lite på tidsomställningen också). Så tränat blev det tydligen, men jag vet inte riktigt vad. :-s :lol:

Hoppas du kryar på dig snabbt, anna. Låter riktigt kul med konferensvecka, GulligaA, lycka till med bufféplockandet.

:heart:
Dumlekolan

Inlägg av Dumlekolan »

Ja, hade jag bott i Stockholm hade jag också blivit medlem direkt! Men jag kikar in där ibland för lite inspiration!
Har också tänkt köpa Maria Akrakas nya bok om löpträning - vill verkligen komma igång med springningen! Ska på en föreläsning som SISU här anordnar, i morgon. Det handlar om tips för att lägga upp en bra träning med löpning! Suger åt mej!

Rapport för förra veckan:

Fre: crossfit
Lör: löpning i vårsolen 5 km
Sön: crossfit

Vad det är underbart att träna, jag älskar det!

Gotlandskram!
Caesar 4 april - 06
Josef 27 feb - 07
Nomi 8 aug - 12
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

Ett pass den här veckan, med vår nya instruktör. Hon kör inte alls samma pass: mycket mer cardio och lite mer aerobicsinspirerat, vilket jag personligen tycker är kul. Det tyckte dock inte de andra och en kille avbröt till och med mitt under passet och gick hem. :shock:

Jag insåg häromdagen att mitt lopp, The Color Run, äger rum nästa helg. Jag har alltså sprungit en gång hittills i år och då fick jag ont i vristen efter några kilometer. Jag får se loppet som uppstart på min löpsäsong. :lol: Jag räknar kallt med att stämningen och sällskapet ger mig lite extra energi. Inte heller att förglömma att det bara är typ 5 km. O:)
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

Men fy så otrevligt att gå mitt i någons pass :shock: Det hade jag aldrig kunnat med att göra!
5 km fixar du alldeles säkert trots att du inte tränat löpning på länge!

En mycket snabbt övergående förkylning hade jag så jag var igång med träning redan på tisdagen :D 6 pass blev det denna vecka:

Tis: YAYOG stappers hela kroppen 20 min
Ons: YAYOG Tabatas 16 min
Tors: YAYOG dubbelpass 36 min ben + 16 min core
Fre: Motionscykel 40 min
Lör: Joggade 40 min utan paus - STOLT!! :D Äldsta flickan (strax 13 år) var med och vi kämpade tappert på, men sprang inte så fort.
Sön: Motionscykel 50 min

Nu har jag bestämt mig för att åtminstone lägga in 1 löppass/vecka framöver. Våren är här och det är skönt att komma ut!

kram anna
Dumlekolan

Inlägg av Dumlekolan »

Hej!

Jättenöjd med förra veckans träning!

Mån: PW med stavar ca 60 min
Tis: CrossFit
Tors: CrossFit
Fre: PW med stavar 60 min
Lör: CrossFit
Sön: Löpning ca 6 km

Ha en fin vecka!
Kram Linda

...hm :oops: en gång gick jag ifrån ett aerobicpass, det var så fruktansvärt svårt och jag gick typ in i alla...efter det insåg jag att aerobic inte var min grej längre, har ingen koll!
Caesar 4 april - 06
Josef 27 feb - 07
Nomi 8 aug - 12
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej hopp

Började veckan med förkylning, igen....suck...

Sön: löpning 4 km, 25 min

Om 6 veckor ska jag klara 5 km under 30 min :shock: Hur ska det gå?!

Fina veckor ni haft tjejer. Men vad är stappers?
Jag är alldeles för rädd att såra någon, så jag skulle aldrig tordas gå mitt i ett pass. Bara bita ihop och se glad ut. Skulle jag absolut inte stå ut, skulle jag nog fejka en skada eller liknande :D
Lycka till med loppet Sarisparis! 5 km klarar man utan att ha tränat så mycket, om man inte går ut för hårt då.

Jag tänker ge mig själv en utmaning den här veckan, för att komma igång lite:
PLANKA VARJE DAG hela veckan. Tabata-style, (8*20 med 10 sek vila mellan)

Hörs om en vecka!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

På tal om att gå ut från ett pågående pass :roll:

Mannen i fråga var ungefär i den situation du beskriver, Dumlekolan, han hade mer eller mindre stått på stället i en kvart och halvhjärtat försökt hänga med men det gick inte. Vi har alltså anmält oss till Pilates med fokus på mage och rumpa och i praktiken är det en grupp ganska tajta pensionärer (och sen i höstas även jag 8) ) som sedan några år är vana vid att köra sitt pass på exakt samma nivå varje gång. Vår vanliga instruktör är jätteduktig på att hitta övningar som alla klarar och som kan bli mer eller mindre tunga beroende på hur hårt man vill köra. Men det är alltid NOLL koreografi.

Så med tanke på bakgrunden förstår jag att den här killen inte fick ut något av passet, men han hade ju kunnat hinta om det lite tidigare innan han helt plötsligt tog sina saker och gick ut genom dörren. Instruktören tog ganska illa vid sig och började förklara inför oss andra så det blev en ganska konstig träning. Undrar vilket upplägg vi får på onsdag. :lol: Jag sprang nämligen på klubbens ordförande på mellansonens gymnastikpass i fredags och hon blev alldeles förfärad när hon fick veta hur nya instruktörens första pass avlöpt. To be continued. :P
GulligaA skrev:Lycka till med loppet Sarisparis! 5 km klarar man utan att ha tränat så mycket, om man inte går ut för hårt då.
Tack! :D Ja, jag hoppas på det. Jag har ju sprungit liknande lopp flera gånger förut, tränad och otränad, och har tagit mig i mål varje gång. Jag tror att jag är i lite bättre form nu än förra gången jag sprang La parisienne som är ett liknande lopp, så jag hoppas på att kunna njuta lite av stämningen och staden också. :mrgreen:
anna skrev:Lör: Joggade 40 min utan paus - STOLT!! :D Äldsta flickan (strax 13 år) var med och vi kämpade tappert på, men sprang inte så fort.
=D> =D> =D>

Hörs om en vecka! :D
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Dumlekolan - jösses vilken vecka du gjorde!! =D>

Gulliga A - klarar Sarisparis så klarar du, eller hur? :wink:
Stappers, ja nu ligger Ipaden uppe på dotterns rum och jag minns inte i huvudet just nu. De heter lite olika de där You are your own gym-passen. Kan återkomma om vad det är.

Sarisparis, ja du får berätta vidare om nye tränaren sedan! Intressant detta...
Tack för uppmuntran om joggingen, vi ska fortsätta jag och dottern då och då tror vi. :D Kul att göra något ihop och hon är strax 13 år och svår att nå för tillfället med stängd låst dörr för det mesta... Eller pratar hon OAVBRUTET om sin största passion - akvariefiskar :roll:

När jag tänker efter... så har jag själv lämnat ett pass en gång för sådär 25 år sedan... :oops: Jag och sambon ville gå ett prova-på-pass med Tai Chi utan att egentligen veta vad det var. När vi stått i en stadspark i 1,5 timme med slow motion-rörelser som inte gav någonting - och läraren sa att nu hade vi kommit halvvägs :shock: gick vi... Men först bad vi om ursäkt och sa att vi skulle på söndagsmiddag hos hans mamma och att vi inte trott det var så långt pass...
Alla har vi lik i garderoben :lol: :oops:

kram anna
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

anna skrev:Sarisparis, ja du får berätta vidare om nye tränaren sedan! Intressant detta...
Här kommer den rafflande uppföljningen. 8)
I onsdags kom inte killen som lämnat passet förra veckan, inte helt förvânande. Vi var ungefär samma gäng som vanligt, men en tjej som varit borta förra veckan fick nu upptäcka passets nya stil. Efter typ en kvart gjorde hon sig diskret som en liten mus och gick. Jag märkte inte ens att hon gâtt förrän instruktören avbröt (precis som förra veckan) och stängde av musiken och började beklaga; och försvara sig.
Hon menar att cardio är nödvändigt som uppvärmning men verkar inte kunna ta in att man kan värma upp pâ andra sätt än med aerobicsrörelser som ska kombineras ihop i lânga "danser". Hon är helt oemottaglig för de argument vi kommer med; särskilt att det hon gör inte alls är i linje med den kurs vi skrivit in oss pâ (och betalat för). Mig stör det egentligen inte alls eftersom jag nu funderar pâ att byta till just aerobics nästa âr, men jag förstâr verkligen hur det känns för de som väljer att gâ. Jag pratade lite med klubbens ordförande förrförra veckan och hon berättade om hur svârt det var; dels att hitta ersättare och sen att fâ dem att respektera passets karakär. Tydligen har alla instruktörer mycket starka karaktärer och kör verkligen sin egen stil. Helt sanslöst, och ganska respektlöst, tycker jag. :evil:
Nu har vi tvâ veckors pâsklov sâ dâ är det inga pass alls. Fortsättning följer i början pâ maj!

Och idag var det dags för The color run! :D Jag var peppad och det var verkligen kanonbra stämning innan start och organisation höll vad den lovade. Inget strul, inga oklarheter. Bara lite väl kallt väder, men det spelar ju ingen roll när man väl blivit varm. Jag kom iväg i början av en startgrupp, efter en peppande uppvärmning som leddes av ett hajpat gäng uppe pâ en scen. Det gick bra att springa; jag kände mig lätt och allt flöt pâ bra. Men ganska snart insâg jag att mânga inte var där för att springa. De allra flesta sprang i gäng och avlöste varandra med att filma och ta kort och informera hela världen lajv om att de faktiskt sprang The Color Run. :roll:
Varje kilometer bombades vi med färgpulver och blev alltmer färgglada. Musiken var hög och peppande och folk hade kul, men det var faktiskt inte mânga som faktiskt sprang. :^o

Sâ nej; det blir nog inga fler The Color Run för mig. Men jag ser nu framemot att springa fler lopp; längtar särskilt efter La Parisienne som är ett tjejlopp pâ ca 6 km som ocksâ gâr i Paris innerstad. Minst lika bra stämning innan och efter men framför allt sâ är folk där för att springa.

:arrow: Sâ tvâ pass rapporterar jag den här veckan. :thumbsup:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D

Men ojdå...Det låter väldigt konstigt alltihop med den nya ledaren! Klart folk blir irriterade när de bokat och betalt för en sorts träning - och får något helt annat!
Bra att det funkar för dig i alla fall, men man förstår de som är missnöjda...
Color run verkade mer som en spexgej än ett lopp då, men då vet du det till nästa gång! :D

Denna vecka blev det 5 pass för mig:
Mån: Dubbelpass YAYOG 24 min armar + 24 min core
Tis: Dubbelpass YAYOG Stappers 20 min + Core 16 min
Ons: 16 min Tabatas ben
Fre YAYOG core 36 min
Sön: Motionscykel 50 min. Jag som skulle joggat idag, men det var så kallt. Och grått...

Stappers är träning av hela kroppen i detta fall var det "framfall" heter det så?? :shock: :lol: Händer bakom huvud, långt kliv fram, ner med knäet i golvet, upp igen, andra benet. Sedan handduk runt dörrhandtag och dra sig mot och ifrån, samt pushmuscles. Stå en bit ifrån ett bord och skjutsa sig ifrån och emot det med armarna.
Man varvar med små pauser.

kram anna
Dumlekolan

Inlägg av Dumlekolan »

Hallå gott folk!

Utan träning blir jag en hemskt grinig människa, det fick jag erfara i lördags morse. Usch vad sur jag var. Sen efter löpning var jag som vanligt igen. Beroende...hm...

Rapport!

Tis: Crossfit
Ons: löpskola i grupp, teknik och träning, totalt sprang vi ca 8 km
Tors: Crossfit
Lör: Löpning 6 km
Sön: Crossfit med en massa Pullups, rodd och thrusters...jag är inte jättestark i armarna så det är utmaning för mej när det blir pass med dessa moment. :lol: Rom byggdes inte på en dag, så snart så, har jag värsta armarna!!! :wink:

Påskvecka nu. Vi får se hur det blir med träning då. Massor förhoppningsvis!

Ha det så jättebra!
/Linda
Caesar 4 april - 06
Josef 27 feb - 07
Nomi 8 aug - 12
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej

Veckans..

Mån: Planka
Tis: Styrka cirkelpass hela kroppen( inkl planka)
Ons: jogga 4 km
Tors: Planka
Fre: Planka
Lör: PW 60 min+planka
Sön:Planka

Jag hade ju som mål att planka varje dag denna vecka, gick n ä s t a n vägen, glömde i ons. Rätt nöjd med veckan.

Alltså, jag är ganska säker på att jag klarar jogga 5 km när vårruset kommer, men jag hade ju tänkt göra det på under 30 min också. Det är ju några veckor kvar. Kanske, kanske.

Hoppas också få massor med träning utförd under påsken. Kan behövas med all godisätning jag VET att jag kommer utföra. Finns det nära har jag så svårt att stå emot :(

Glad påsk tjejer!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej tjejer! :D
Har ni frossat i påsk nu då..? Kan man väl kosta på sig lite när vi tränar så bra! :wink:

Förra veckan:
Mån: YAYOG core 24 min
Tis: dubbelpass YAYOG överkropp 36 min + core 16 min
Ons: YAYOG ben 24 min
Fre: dubbelpass YAYOG tabatas ben 16 min + YAYOG tabatas core 16 min
Sön: Rask promenad 1 dryg timme. + en herrans massa trädgårdsarbete.

Vi var på långweekend i Helsingborg tors-lör och då är det SÅ bra med YAYOG och Ipaden!
På natten till lördagen brakade helvetet löst med matförgiftning förmodligen :shock: Spydde och sket en gång i kvarten hela den natten... :cry: (enda positiva var väl kanske att jag fick ett RUSKIGT corepass med alla magmuskler inblandade.. :shock: :roll: ) Vi skulle varit kvar hela lördagen var tanken, men vi fick åka hem...Sov i princip hela den dagen OCH natten till sön. På söndagen orkade jag med trädgårdsarbete och rask promenad. Idag är jag HUR pigg som helst, har precis joggat 5 km med dottern, men det blir ju i nästa veckas rapport.

kram anna
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Jo, nog blev det en del frossa allt. Jag som egentligen inte gillar lösgodis, har tryckt i mig massor denna helg :(

Men anna, FY vilken natt :-& Usch och blää! Skönt att du är pigg nu. Jag som tänkte gnälla över halsbränna, men den känns som drömmen jämfört med DET DÄR. Hua!

Veckans träning:
Mån: tabata-planka
Ons: PW 45 min+tabata-planka
Tors: Styrka, cirkelpass, hela kroppen
Lör: Back-träning 20 min. Flås!

Hade hoppats på att få till två styrkepass, men lyckades inte. Ett i veckan är för lite, tror inte det ger så mycket om det ska synas på musklerna. Har gjort ett idag, så kanske i nästa veckas rapport :wink:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"