anna skrev:Sarisparis, ja du får berätta vidare om nye tränaren sedan! Intressant detta...
Här kommer den rafflande uppföljningen. 8)
I onsdags kom inte killen som lämnat passet förra veckan, inte helt förvânande. Vi var ungefär samma gäng som vanligt, men en tjej som varit borta förra veckan fick nu upptäcka passets nya stil. Efter typ en kvart gjorde hon sig diskret som en liten mus och gick. Jag märkte inte ens att hon gâtt förrän instruktören avbröt (precis som förra veckan) och stängde av musiken och började beklaga; och försvara sig.
Hon menar att cardio är nödvändigt som uppvärmning men verkar inte kunna ta in att man kan värma upp pâ andra sätt än med aerobicsrörelser som ska kombineras ihop i lânga "danser". Hon är helt oemottaglig för de argument vi kommer med; särskilt att det hon gör inte alls är i linje med den kurs vi skrivit in oss pâ (och betalat för). Mig stör det egentligen inte alls eftersom jag nu funderar pâ att byta till just aerobics nästa âr, men jag förstâr verkligen hur det känns för de som väljer att gâ. Jag pratade lite med klubbens ordförande förrförra veckan och hon berättade om hur svârt det var; dels att hitta ersättare och sen att fâ dem att respektera passets karakär. Tydligen har alla instruktörer mycket starka karaktärer och kör verkligen sin egen stil. Helt sanslöst, och ganska respektlöst, tycker jag.
Nu har vi tvâ veckors pâsklov sâ dâ är det inga pass alls. Fortsättning följer i början pâ maj!
Och idag var det dags för The color run!

Jag var peppad och det var verkligen kanonbra stämning innan start och organisation höll vad den lovade. Inget strul, inga oklarheter. Bara lite väl kallt väder, men det spelar ju ingen roll när man väl blivit varm. Jag kom iväg i början av en startgrupp, efter en peppande uppvärmning som leddes av ett hajpat gäng uppe pâ en scen. Det gick bra att springa; jag kände mig lätt och allt flöt pâ bra. Men ganska snart insâg jag att mânga inte var där för att springa. De allra flesta sprang i gäng och avlöste varandra med att filma och ta kort och informera hela världen lajv om att de faktiskt sprang The Color Run.
Varje kilometer bombades vi med färgpulver och blev alltmer färgglada. Musiken var hög och peppande och folk hade kul, men det var faktiskt inte mânga som faktiskt sprang. :^o
Sâ nej; det blir nog inga fler The Color Run för mig. Men jag ser nu framemot att springa fler lopp; längtar särskilt efter La Parisienne som är ett tjejlopp pâ ca 6 km som ocksâ gâr i Paris innerstad. Minst lika bra stämning innan och efter men framför allt sâ är folk där för att springa.

Sâ tvâ pass rapporterar jag den här veckan. :thumbsup: