Fick så fin hjälp med storebror så vänder mig hit igen!
Den 18 januari kom lilla Ingrid, allt har gått fint enligt SM. Hon sov över ena nattmålet dagen innan hon blev en månad, men nu helt plötsligt vaknar hon både 00.30, 04.00 och 05.30...
Hon äter bra på dagarna men man får truga och truga, äter inte alls lika länge nu som för bara någon vecka sen men de lär väl sig att äta snabbare? Men är ju ändå orolig att hon inte får i sig tillräckligt. När hon vaknar har jag provat buffa men känner inte att det tar, vill ju heller inte väcka storebror som sover i rummet intill.
På dagarna sover hon i vagn och det vore kanske bättre att vagna på natten? Eller behöver hon ersättning? Sover väldigt nöjt på dagarna... Hon har ingen napp, har försökt men hon är inte intresserad, känns som hon använder mig som napp eftersom jag ju tar upp henne ger henne mat, äter oftast bara från ett bröst, sen lägger jag henne och hon somnar...
Hennes schema ser ut enl följande:
07.00 morgon, mål 1 (inom timmen)
09.00 vila 1,5h
10.30 mål 2
12.30 vila 2h
14.30 mål 3
16.30 vila 45
17.15 mål 4
Bada
19.15 nattslurk
19.30 god natt
Ca 03.30 nattmålet, men senaste 3 nätterna har hon alltså vaknat 3 gånger...
Någon som kan hjälpa, vill ju inte vagna bort på natten om hon inte fått i sig mat och är hungrig, eller?
Hon sover alltid ute minst en lur, mycket passiv social delaktighet och annan trevlig underhållning av storebror, hon är en väldigt snäll och nöjd lite tjej i övrigt.