En liten uppdatering för den som är intresserad
Knoppen fick en liten knäpp när vi var iväg på middagen. Det tog 40 min för honom att komma till ro och det bara haglade svordomar i det provisoriskt mörka sovrummet hos värdparet. Misstänker dock att han var rejält övertrött. Han lades för att sova vid samma tid som alltid men sovit dåligt under dagen. När vi väl sen skulle åka hem lyfte vi upp honom, påklädning av overall och sen hem. Han var vaken hela vägen hem i bilen (20 min). När vi väl kom hem fick han lite vatten och sen bums i säng. Han fick en ramsa och stöp direkt! =D>
Det har nu löst sig med nattningarna. Det tar ca 2 min för oss att få att han att varva ner och ytterligare 4-15 min för honom att komma till ro. Men skillnaden nu är att han svär inte längre. Han gnölar lite med näsan ner i madrassen och kommer tillslut till ro. Det känns så himla skönt.
Det som fortfarande är ett bekymmer är dagslurarna. Det tar lång tid att komma till ro och de fallen jag nattar honom inomhus vid lunch sover han max 30 min

inte 1,5 h som är tänkt.
Det som också är ett bekymmer är att han bajsar på natten. Det slår aldrig fel. Endera vid 23, eller vid 06 på morgonen. Varje natt! Det är rätt så frustrerande för man kan ju knappast säga att han sovit 12 h i sträck då
Han är visserligen jätteduktig och somnar oftast om direkt med en ramsa bara. Men ändå. Är det bara o vänta ut eller hur gör vi med bajset på natten? Går det att påverka på något sätt? (Han får katrinplommonpuré både till frukost och till lunch) eller är det bara att vänta ut...?
Men oavsett dessa små bekymmer som kvarstår är jag grymt imponerad på resultatet. Från att ha vaknat minst 5 ggr per natt för att tillslut vara vaken 1,5 h vid 4-5 på morgonen till att sova sammanhängande (bortsett från bajseriet) from 19:30 - 07:30 då vi väcker honom. Det är heeeelt fantastiskt.
Pratade med min barnmorska om detta. Hon var mycket imponerad! Hon berättade att de inte får tipsa andra mammor om olika metoder/kurer, utan måste vara neutrala i frågan. Kan i alla fall tala om att hon var mycket stöttande i mitt kurande och stod inte bakom 5 min metoden! Ett steg i rätt riktning ju!!! =D>
Aja, nu har jag skrivit klart tror jag

Tack alla för alla tips och för ett fantastiskt forum!!!
Har ni några ideer hur vi kommer tillrätta med vår nattbajsare så skriv gärna någon rad så blir jag evigt tacksam. PUSS!