Uppvak har vi alla under natten. Trixet är att fixa att somna om igen på egen hand.

å det gör han ju för det mesta
Ja, jag hade nog inte brytt mig om dessa uppvak om det inte vore för att vi såsmåningom gärna vill flytta tillbaka in i vårt sovrum... Tror att han kan få betydligt svårare att somna om själv då. Men kanske är det så att ju längre tid han nu får "träna" på att somna om själv desto bättre går det sen trots att han märker att vi finns där.
Har ni läst i tråden "i början gick allt bra-vad gör vi för fel?" Finns på kurforumets första sida. Tror ni måste backa mer. Under uppföljningsveckanoch därefter ska ramsan användas när man ttycker att man borde gå in.
Ska läsa mer där... Har nog ramsat lite extra för att jag varit mån om att han ska lära sig ramsan.
Det är svårt att beskriva skillnaden mellan ledsamheter och ilska. Jag upplever ledsamheter som mer klagan och bedrövelse hos barnet medan vid ilska kan man nästan höra hur liten svär mellan raderna.

Jo igår var det en hel del svordomar! Förra gången han hade ett jobbigt uppvak (varade i 45 min) lät han mer förtvivlad. Kanske mardrömmar?
8 - månadersångest kan absolut ha med saken att göra. Desto tydligare besked krävs från er föräldrar. Har ni Barnaboken? Där finns en hel del bra skrivet om denna period. Här på forumet finns oxå mycket bra skrivet, titta bla i svar på vanliga frågor.
Har läst i BB. Kanske ska se det positivt, för om den utvecklingsfasen har med saken att göra finns det ju goda chanser till förbättring när han har kommit ur den
Och om du bestämmer dig för att gå in var beredd att stå med solfjädern tills liten sover. Springer man in och ut flera gånger blir de oftast bara arga och skäller ännu mer.
Tack! Det hade jag inte fattat! Inte konstigt att det inte funkade så bra då. Dessutom kände jag mig ju rätt osäker på vad jag skulle göra i det läget när han var så jätteledsen, vilket inte gjorde saken bättre antar jag
Bekräftelsen ger ni inte separat längre. Baka in den i vanliga ramsan om de första verserna är en påminnelse så avslutar du den sista versen som en mjuk och trevlig bekräftelse.
Även om han inte tystnar av ramsandet alltså? Det hade jag inte fattat #-o
Backa nu resten av natten och ramsa i kristall. När du egentligen skulle vilja gå in.
Ser fram emot rapport i morgon.
Det tog sammanlagt 20 minuter. Sen inte ett ljud förrän ett kort gnäll vid 6-tiden som han skötte själv. Känns helt ok ändå. Jo det är nog lite lättare att läsa av honom nu och höra varför han skriker. När han är arg känner jag inte alls att jag måste gå in på samma sätt. Häromnatten lät han som sagt mer förtvivlad och då solfjädrade jag ju fast på fel sätt.
Lär mig mer hela tiden, och det går nog framåt ändå. Som sagt, hade det inte varit för att vi vill kunna flytta in i vårt sovrum igen snart så hade läget nu känts helt bekymmersfritt.
Stort tack för snabba och tydliga svar! Vissa saker klarnade betydligt nu #-o