Hej!
Tiden går så FORT. Vi har hunnit med mkt sjukdom, bl a en "spännande" utlandssemester med hörselgångsinflammation för Kalle

Sen har det visat sig att han är glutenkänslig... En utmaning!
Jag ska nu äntligen återgå till ditt svar nedan, SaraMilana

Kalle sover i säng på natten ända sedan vi satte schema och sover både i vagn och säng under dagen. Förutom när han varit sjuk, så bökar han fortfarande minst 10 min vid alla lurar utom på morgonen. Nu är ju Kalle nästan 5 månader, så det kanske är dags att ändra schemat? Eftersom han verkar vara ganska trött på morgonen, så kanske det är ett för stort steg att gå till 2 lurar redan. Jag funderar på 45-1.5-45 någon månad, dvs sova typ 8.45-9.30, 11.30-13, 15.30-16.15. ELLER sova 9-9.45, 11.45-13.15, 15.30-16.15 för att göra alla vakenpass lite längre. Vad tror ni?
En annan fråga. Jag har inte tagit bort nattmålet ännu eftersom vi helt kom av oss med gröt och puréer när vi fick reda på glutenkänsligheten. Sen gjorde nog alla andra sjukdomar honom osugen på mat. Kalle har därför bara fått ersättning, inte alltid ätit fulla portioner och då velat äta på natten. Hittills har jag ammat nattmålet (flaska på dagen), men nu verkar han inte bli mätt på det och slukar en flaska om han får det. Kanske det beror på att han behöver mer mat på dagen? Även om vi kommit igång med hirsgröt/Sinlac och puréer igen. Det känns som ett steg bakåt att ge 240 ml ersättning mot ett halvfullt bröst... Tips och pepp?
Tack på förhand!