Tack för att du frågar!
Ja, hur går det för oss...?
Ett steg fram och ett halvt bak och så känns det som just nu...
Vi har ikväll gått in på natt & dag 4 med "minikuren".
Första natten var riktigt jobbig. Jag var inne ett par gånger och buffade och ramsade mig ut och då lugnade hon sig och somnade om, vilket var bra!
Men sen vid halv sex så startade cirkusen igen och då hjälpte det inte med buffning och ramsning. Hon var hysterisk! Då gjorde jag ett misstag (jag vet

) och tog upp henne och ammade henne. I know.... inte bra. Men nu är det gjort.
Sen somnade hon om och vi "försov" oss allihopa och vaknade 8 istället för 7.
Dagen gick bra, hon sov för första gången på evigheter över 45 min skarven mitt på dagen, men vägrade sen att sova vidare än 1,30h!
MKT mat under hela dagen.
Natt 2;
Somnade på en gång med bara ramsan! =D>
Stök och bök runt 22 men hon klarade det fint själv och somnade om. Sen från halv 5 till kvart i 6 så var det gråt och skrik. Jag buffade och ramsade men lät henne klara av mkt själv också, och vid ett flertal gånger så tom jollrade hon och var glad. Sen somnade hon om själv! Väckte henne 07.15!
Första natten utan amning!! =D>
Dagen gick också bra, hon sov över skarven mitt på dagen men vägrade sen åter att sova mer än 1,30 trots buffning och ramsning.
Natt 3: Jättetrött och la henne kvart i 7. Fick buffa och ramsa ett par omgångar innan hon gav sig och somnade.
Mellan 4 och halv 5 så höll hon på och stöka och böka och gruffa men grät aldrig och somnade sen om helt själv! =D>
Men sen vaknade hon 06.20 och var sååå ledsen och tyckte väl det var morgon, så jag fick buffa och ramsa och vid ett glatt ögonblick så gjorde jag morgon 06.30. Natt nr 2 utan amning!
Dagen gick sen lite sådär...
Hon vaknade efter 45 min skarven mitt på dagen, trots att hon var jättetrött.. Gick inte att lugna henne med buffning, så jag lyfte resolut över henne i vagnen och vagnade henne till lugns.
Då somnade hon och till slut sov hon hela 2,30h totalt sett. Och vi fick väcka henne!
Samma sak nu på eftermiddagen, hon kom inte till ro i sängen utan bara skrek och grät och det fick bli vagnen som gjorde att hon somnade sen till slut.
NU är det natt 4 och det har varit den mest hysteriska läggningen hittills.
Hon har skrikit och skrikit och så fort jag har buffat så slutar hon men sekunden då jag slutar så börjar hon igen.
Min man försökte också men lönlöst.
Så jag tog upp vagnen på hennes rum och efter ca 10 min vagndiskussion så gav hon sig till slut.
Ja, så nu är vi här.....
Jag får vänta och lyssna in henne nu tills hon somnar och sen lyfta över henne i sängen för natten.
Men jag förstår inte varför det är så hysteriskt med buffningen för henne? Känns som hon inte alls tycker om det och blir bara mer hysterisk... ?

What to do?
Får väl gå och lägga mig klockan 9 ikväll så jag får vila lite, för känns som det kan bli lite lätt jobbigt inatt....
kram från mig som har det lite tungt just nu...