här kommer lite mer rapport och tankar:
Kolloidalt silver: Vi testade detta. Första dagen var ett mirakel. Bebispojken vaknade till och sa Hej! Och sedan började han prata i MENINGAR. Han var lugn, slutade flaxa och gå på tå. Han släppte sin iPAD och ville bara hänga med oss.
Dagen efter kom smällen. Han blev jättedålig och hade tre otäcka eksem på benen. Jag försökte hålla ut. Vi höll på i 3 veckor utan ngn som helst förändring han blev bara sämre och sämre. Ögonkontakten var väck och eksemen blev bara värre och värre. Jag baddade dem på utsidan med kolloidalt silver men inget hände. Tillsist såg huden ut att svullna och släppa lite. Då slutade jag ge honom kolloidalt silver.
Anledning till att jag bestämde mig för att prova var dels Torsmammas råd och dels för att jag hade hört att de skulle hjälpa mot bakterier som jag hela tiden misstänkt är/varit ett problem för Bebispojken. (Bara en magkänsla, inget konkret bevis). En dag såg jag att Petite Soeur hade fått svinkoppor på sin näsa. Jag visste att det kunde bli fula ärr om man kör på vad den konventionella vården säger. Det är för att deras kusin fick det som 2 åring och hon har idag jättefula gropar på sin lilla näsa. Så jag tänkte att jag ska testa. Jag baddade Petitens näsa flera gånger under dagen och nästa dag var allt borta.

Hennes hud är jättefin. Så utifrån det så tänkte jag: det funkar ju! Så vi provar. men som sagt, det blev ingen hit.
Efter en del efterforskning så har jag läst mig till att kolloidalt silver bara har hjälpt några få barn med autism. Föräldrar som hållt på med MYCKET biomed skriver att kolloidalt silver inte är en god idé rent generellt när det gäller autism därför att barnens kroppar inte fungerar som andras. Kroppen har två detox-system igång som hos barn med autism antingen fungerar hjälpligt eller inte alls. Pga av att tarmen inte fungerar som den ska får kroppen ett flertal brister i vitaminer, mineraler och andra ämnen som behövs för att hålla detox-systemen igång. Och eftersom detox-systemen i de allra flesta fall ligger nere så kan de inte göra sig av med metaller tex. Så därför är kolloidalt silver inte bra. Kan möjligen bidra till mer problem...Så jag har väl öst på mer skit som hans kropp kämpar för att få bort men inte kan...
Innan jag på började KS startade jag barnen på GAPS, igen. GAPS del 2. Jag har läst boken: Gut and Psychology Syndrome av Dr Natasha Campbell-McBride. Nu i detalj förstår jag hur allt hänger ihop och vad jag gjorde för fel förra gg. För ett år sedan.
Nu körde jag allt från början EXAKT enligt receptet. Enkelt? Näe, inte ett dugg men helt klart värt besväret! jag tog verkligen bebissteg. Det tog oss tre veckor att få med alla bitar i steg 1. Och där är vi fortf kvar. Vi försöker att ta oss till steg 2 nu.
Ska berätta mer. Måste vila lite nu bara.