Lilleman som vill bli frisk

Många föräldrar har hittat lösningar som fungerar för deras barn, men som inte nödvändigtvis kommer från IAHP. Ex. homeopati, dieter, kosttillskott o.d.
Här kan man diskutera.
Skriv svar
Luvisen

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av Luvisen »

Nu har vi lagt till saltbad på kvällarna igen. Det har hjälpt mkt. Måste nog hålla fast vid det. Nu sover älsklingen igen.

Melatoninet pausar vi med för tillfället eftersom han fick sådana otäcka mardrömmar och grät och grät i sömnen. Det är en av de få biverkningar man kan få av hormonet...

Bebispojken talar nu då och då i 5 ordsmeningar. Mest kommer 2 och 3 ordsmeningar men det går uppenbarligen frammåt. :)

Nu ger jag honom 70+ miljarder Lacto. Acidophilus.

Det är jobbigt för i början blev han som sagt mkt dålig men tala- det gjorde han. :thumbsup: Och så blir jag osäker när det är som värst- Är det här bra, dåligt? Men nu är det alltså bra. Skönt. Phew!

Ska korrigera en grej jag skrev...vart var den nu.... :-k
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Så här skrev jag tidigare:

Probiotika: Blev fundersam. Jag beställde alltså speciell probiotika till Petite Soeur. När den kom fram läser jag att Lac.Reuteri INTE ska ges till små barn och inte bebisar. :shock: :shock: Detta för att de utsöndrar en vätska i tarmen som gör den SUR. Och då börjar jästen att gotta sig...

Alltså all probiotika utsöndrar mjölksyra. Och den är SUR. ( #-o ) Problemet med Reuterin är att den producerar en mjölksyra som bebistarmar inte kan spjälka. När barnet uppnåt två årsålder är tarmen "färdig".
SM rookie
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

A-vit bheandlingen är avslutad. DAN läkaren skrev ut ett preperat som heter bethanechol (se mer på Mary Megson Protocol) som man skulle ge tillsammans med A-vitaminet. Efter 40 min att man gett den första dosen ska man se en ordentlig förbättring, framförallt i tal. Blev det så? Näe. Inte alls. Tvärtom tappade han allt förståeligt tal och fick tillbaka sin ekolali.

Det tog 2 v innan det klingade av. :( ](*,)
SM rookie
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Fy vilka nitar ni har fått gå på för att lära er allt detta. :cry: :twisted:

Jag hoppas ni nu hittar en balans för er! Massa kramar! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
inger
Kontakt:

Inlägg av inger »

Jag har sagt det och säger det om igen.
Vilket hästjobb du gör. :heart:

Jag har märkt att magnesium är rena sömnmedlet för mig och bra att ta vid stress också.
Är man stressad förbrukas mycket magnesium i kroppen.
Tänkte nu också på oss mammor som kan bli stressade av allting ibland.
Två underbara tonåringar

http://barnboksnatet.blogspot.com/
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Torsmamma- ja, det har varit en hel hög... och fler blir det är jag rädd.

Lacto. Acidophilusen var bra för hans tal med resten....? Nej. Det blir inte bra det heller. Talar mkt bättre men beter sig väldigt underligt (slickar på alla möbler och mig mm) och får sömnsvårigheter (snurrar runt som en orkan) och blir hyperaktiv. Så nu bytte vi tebax till den gamla. Body Biotics.

Du maila mig om att probiotikan strålas på vägen hit...menar du i tullen? Är du säker?

Inger- :heart: :heart:

vad tar du för magnesium?
SM rookie
inger
Kontakt:

Inlägg av inger »

Här är en länk till ett bra märke
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=379601
Jag tar två innan jag lägger mig.
Är man stressad förbrukar man massa magnesium har jag lärt mig. Hjälper, sover bättre nu.
Två underbara tonåringar

TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Alltså jag kan inte vara 100 men det verkar som att dls kollar man ju med kamera när paketet åker ut från USA och sen kollas ju paketet igen när det kommer till sverige. Och för att se i paket krävs ju en viss strålning.

Det är en tanke jag fick från den där Dr. J ja g skickade länk till dig om. Dr. J säger att exempelvis skickar de inget med DHL för de röntgar alla paket även inrikes. Bara en tanke :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Med risk för att vara en partypooper... :(

Ang. Magnesium man vill absolut inte ge magnesium-oxid, det kan kroppen inte ta upp och gör att man blir lös i magen. Magnesium citrat är bättre mycket bättre.

På barn kan man med fördel prova magnesium olja tycker jag

http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/ ... ray-240-ml

Bodystore har överlag bra märken och tillskott säg till om jag kan hjälpa mera.

http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/ ... -tabletter
Tor 2006

Luvisen

Inlägg av Luvisen »

TorsMamma skrev:Dr. J säger att exempelvis skickar de inget med DHL för de röntgar alla paket även inrike
Så pass. Varför ska DHL röntga sina inrikes pkt? Det verkar kostsamt...
SM rookie
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Har precis pratat med DHL de röntgar inget. Det är dyrt att röntga.

Men tullen röntgar all post. Så en stråldos får de små goa gubbarna nog.
SM rookie
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Wow!!! Tack för att du orkade och hade lust att ta reda på detta! Tänker mig just att probiotika borde vara extra känsligt att då beställa från utlandet, då vissa fina baciller faktiskt dör, eller?

KRAM! :heart:
Tor 2006

Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Ja probiotka är känsligt att beställa. En del av bakterierna dör iaf i transport på sommaren när det är varmt.

MEN det är inte största problemet. Det största problemet med probiotikan är mellan 80-90 % dör i din mage...!! :roll: De tål inte magsyran. De goa gubbarna ska ner i tunntarmen. Det är där de ska vara...

Död probiotka är iofs inte dåligt. Det blir mat till de bra microorganismer som finns i tarmen men jag misstänker att en del av det iaf mumsas upp av elakartade microorganismer oxå...

Det finns probiotika som säljs i kapslar som tål magsyran men problemet med dem är att de åker in ena vägen och ut den andra...

men nu har jag hittat en naturlig lösning på problemet. Vi testar nu en ny probiotika som heter Theralac. Den producerar ett naturligt hölje som tål magsyran och löses upp efter viss tid har gått. Det är precis den tid som det tar för att nå tunntarmen. Nu ska vi se om det funkar... återkommer.
SM rookie
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

här kommer lite mer rapport och tankar:

Kolloidalt silver: Vi testade detta. Första dagen var ett mirakel. Bebispojken vaknade till och sa Hej! Och sedan började han prata i MENINGAR. Han var lugn, slutade flaxa och gå på tå. Han släppte sin iPAD och ville bara hänga med oss. :heart:

Dagen efter kom smällen. Han blev jättedålig och hade tre otäcka eksem på benen. Jag försökte hålla ut. Vi höll på i 3 veckor utan ngn som helst förändring han blev bara sämre och sämre. Ögonkontakten var väck och eksemen blev bara värre och värre. Jag baddade dem på utsidan med kolloidalt silver men inget hände. Tillsist såg huden ut att svullna och släppa lite. Då slutade jag ge honom kolloidalt silver.

Anledning till att jag bestämde mig för att prova var dels Torsmammas råd och dels för att jag hade hört att de skulle hjälpa mot bakterier som jag hela tiden misstänkt är/varit ett problem för Bebispojken. (Bara en magkänsla, inget konkret bevis). En dag såg jag att Petite Soeur hade fått svinkoppor på sin näsa. Jag visste att det kunde bli fula ärr om man kör på vad den konventionella vården säger. Det är för att deras kusin fick det som 2 åring och hon har idag jättefula gropar på sin lilla näsa. Så jag tänkte att jag ska testa. Jag baddade Petitens näsa flera gånger under dagen och nästa dag var allt borta. :D Hennes hud är jättefin. Så utifrån det så tänkte jag: det funkar ju! Så vi provar. men som sagt, det blev ingen hit.

Efter en del efterforskning så har jag läst mig till att kolloidalt silver bara har hjälpt några få barn med autism. Föräldrar som hållt på med MYCKET biomed skriver att kolloidalt silver inte är en god idé rent generellt när det gäller autism därför att barnens kroppar inte fungerar som andras. Kroppen har två detox-system igång som hos barn med autism antingen fungerar hjälpligt eller inte alls. Pga av att tarmen inte fungerar som den ska får kroppen ett flertal brister i vitaminer, mineraler och andra ämnen som behövs för att hålla detox-systemen igång. Och eftersom detox-systemen i de allra flesta fall ligger nere så kan de inte göra sig av med metaller tex. Så därför är kolloidalt silver inte bra. Kan möjligen bidra till mer problem...Så jag har väl öst på mer skit som hans kropp kämpar för att få bort men inte kan...

Innan jag på började KS startade jag barnen på GAPS, igen. GAPS del 2. Jag har läst boken: Gut and Psychology Syndrome av Dr Natasha Campbell-McBride. Nu i detalj förstår jag hur allt hänger ihop och vad jag gjorde för fel förra gg. För ett år sedan.

Nu körde jag allt från början EXAKT enligt receptet. Enkelt? Näe, inte ett dugg men helt klart värt besväret! jag tog verkligen bebissteg. Det tog oss tre veckor att få med alla bitar i steg 1. Och där är vi fortf kvar. Vi försöker att ta oss till steg 2 nu.

Ska berätta mer. Måste vila lite nu bara.
SM rookie
inger
Kontakt:

Inlägg av inger »

Tack för att du delar med dig.

Och just i det du skriver att autistiska barns kroppar inte är som andra har du en stor poäng. Det är även så att två autistiska barn kan ha mycket olika behov.

Du bor ju i Stockholm s området. Jag undrar om du har kontakt med föreningen Behandla autism nu.

Det var länge sen jag kollade upp dem, men den består i alla fall av många föräldrar som behandlar alternativt och söker andra vägar än skolmedicinen. :heart:
Två underbara tonåringar

Skriv svar

Återgå till "Frågor om alternativa vägar som inte är IAHP"