Sigrid är nu två månader gammal och är en tvättäkta tröttis. Ju mer och ju bättre hon sover, desto tröttare blir hon. Jag kommer ihåg att det var likadant med storasyster, när vi fick till sömnen på ett bra sätt så fick vakenpassen kortas ner. Sigrid orkar nu på sin höjd att vara vaken i en timme och en kvart. Ofta lägger jag henne efter redan en timme.

Jag har provat att hålla henne uppe lite längre, men det slutade med katastrof.
Skarvandet blir sakta men säkert bättre och bättre. Ibland händer det att jag inte märker av skarven över huvud taget och ibland känns det nästan som att hon bara gnölar lite i sömnen. Oftast hojtas det dock lite i skarven men det är sällan jag behöver ingripa. Sista luren har länge varit katastrofal, men det känns ändå som att vi skulle kunna få till den så småningom också.
Det var länge sen jag var uppe för nattmat nu. \:D/ Sigrid verkar tycka att det är helt ok att sova sitt längsta sovpass mellan 22 och 06.30 och det gör mig absolut ingenting. 8)
Jag har backat lite på matfronten och låter bli att truga i det där sista. Lite mindre spyor har det blivit och jag märker inte nån särskild skillnad varken på skarvar eller på nattsömnen. Övertröttheten verkar vara den största boven.
Igår var en helt fantastisk dag. Alla lurarna satt som en smäck och Sigrid var nöjd och lugn under hela vakenpassen. Hon tog flaskan utan problem och åt lugnt och fint.
Idag har det varit gallskrik när flaskan närmar sig och skarvar i varenda lur. Lite kvällstrassel på det kom som ett brev på posten. Dessutom hade storasyster aldrig somnat efter lunch på förskolan, utan legat i sin vagn och sjungit i en timme, så kvällen blev minst sagt livlig. Som grädde på moset skulle min man iväg på kurs ikväll, så jag var ensam med två trötta, hungriga barn som bröt ihop ungefär samtidigt.
Men det var inte igår när jag fick allting att löpa på fint som jag kände mig som mest nöjd med mig själv, utan idag. Idag när jag faktiskt lyckades skapa lugn i kaoset och jag hade två nöjda och mätta barn som sov lugnt innan sju. Nya friska tag imorgon!