Tack för ditt svar Linda

Och ni andra också såklart
I detta nu har jag en ropande bebis i rummet intill
Natten har varit knepig, hon började vid två med att fara runt som en visp i sängen, vilket hon kan göra från och till. Sen somnade hon om, tror jag, det gjorde iaf jag

Men sen började hon krångla runt igen runt 03:40, då ramsade jag henne mjukt för första gången en natt. Kändes som att hon lyssnade, men började strax igen. Då gick jag upp och började buffa, men kände då en doft, och var tvungen att byta blöja. Det är ett problem vi har, att hon bajsar nästan varje natt, men oftast då hon äter och inte innan. Nu bajasade hon alltså utan att ha ätit innan.
Sen lade jag tillbaka henne i sängen, men gick ner och gjorde ersättning som hon sen fick. Då somnade hon genast om och sov fram till runt 06:50 då hon började gnöla igen.
Vid den tiden är jag mitt i morgonrutinerna med storasyster, så det är svårt att fokusera på en sak #-o Maken åker vid den tiden, så jag blir ensam med barnen då.
Gick upp och in när hon började skrika upp sig, hon hade då vänt sig till rygg och var säkert jättearg för att hon inte kom tillbaka till mage. Jag vände henne och buffade till hon var någorlunda lugn, svår att få helt lugn på morgonkvisten med buffning har jag märkt..
Nu har jag buffat ett par gånger till och solfjädrat och ramsat mig ut, men hon är superarg och verkar inte tagga ner #-o Hon har vänt sig till rygg varje gång jag kommit in.
Nu behöver jag råd! För så här kan vi inte ha det
1. Första åtgärd när hon börjar? Ska jag vända tillbaka till rygg och buffa? Eller ska hon klara det själv? Svårt att buffa om hon inte ligger på mage. Eller ska jag enbart ramsa? Musik?
2. Tänker att det är lika bra att få bort nattmålet nu när jag ändå är i farten och ska byta schema i dag också. Hur går jag tillväga där när hon vaknar och vill äta? Hon sover i spjälsäng och jag tycker aldrig att vagningen har fungerat för mig, så buffa i sängen funkar nog bäst för mig.
3. Hon sover i vårt sovrum, och jag hinner inte flytta ut henne till ikväll eftersom rummet utanför, där hon ska sova, inte är mörklagt ännu. Funkar det att ramsa trots att jag är i samma rum som henne?
4. Vilka tonlägen ska jag ha på ramsan för olika typer av skrik? Hur många ramsor kan man dra efter varandra?
Nu är det snart morgon, kl 8, och hon skriker faktiskt hysteriskt nu, trots ramsa och tillrättaläggande + buffning. Så min plan nu är att buffa henne lugn och sen göra jättegod morgon :-({|=
Det här är helt nytt för oss, har aldrig hänt förut, så hoppas nu att någon hinner svara innan kvällen så att jag får lite hjälp inför natten!
Tack på förhand!
Kram