Okej, tack Tutan också för uppmuntran och råd!
Liten rapport från dagens erfarenheter och tankar:
06.10-07.10 SM 1
07.10-09.00 Sovpass med många roliga gruff-ljud från lillen men ingen hjälp behövdes.
09.00-10.30 SM 2 (och efterkontroll på MVC typ samtidigt men det funkade ju det också)
10.30-12.40 Sovpass, jag gör ärenden och stannar till många ggr med vagnen men han sover som en stock hela passet. Jag tar också dagens första kaffekopp
12.40-13.45 SM 3 och han blev snabbt trött så jag försökte lägga i tid.
14.45 Han har skarvat med riktiga gråtutbrott ungefär var 3:e minut hela tiden fram tills nu så jag ger upp och försöker mata mer, men det går inte ner mkt. FY på mig, jag har blivit så osäker på sista tiden på om han är mätt eller inte

.
15.15 Han somnar till ljudet av köksfläkten och efter många vagningar.
16.30 Någon vagning till har krävts men nu tar vi SM 4, jag har bestämt att det ska bli läggning senast 18.15 och det blir det också.
18.20 Lilleman somnar!! Jag är förundrad över att nattningen tog 5 min.
18.40 Uppvak och vi tänker "aha, kanske var det den lilla luren" (väntar oss ledning från Samuel...som om vi aldrig läst BB...hujedamej

) och tar upp honom en liten stund [-X bara för att konstatera att han inte vill ha mat, inte vill ha sällskap och inte vill leka utan vill och behöver SOVA

. Liten lur gjorde honom inte piggare.
19.00 Läggning igen, jag prövar lillfingret i munnen på honom och konstaterar att det är läge att testa napp igen

. Låter honom suga tills han sover.
19.25 Samuel sover :thumbsup: \:D/
19.45 Uppvak, pappa stoppar in en napp. Plötsligt har vi infört napp, för lillen accepterar den och somnar, förhoppningsvis för en lång stund framöver. Nu kl. 20.40 har nappen trillat ut men han sover vidare =D>

.
Jag funderar nu bara på om jag borde sluta med kaffe

Kan en enda kopp göra honom svårsövd? Jag skippade eftermiddagskoppen idag och har sån huvudvärk nu... Vad säger ni erfarna?
Kram