Det är mest jag som matar men vi turas om en del oxå. Dock tycker jag mig se rätt mycket frustration hos pappan därav gör jag det mest. Och visst har man bättre och sämre dagar med jag tycker ändå att jag är rätt tålmodig med henne. Nu har vi ju ändå semester så vi är ju alltid två så jag kan ju ägna mig åt bara henne.
Alltså, jag vill verkligen ta bort nattmålen, för det känns som att dom ställer till det. Hon äter typ alltid vid fem halv sex på morgnarna, andra målet, och det är oavsett om hon vaknade tolv eller två första gången= vad jag tror är mycket vargtimmesuppvak snarare än hunger, men hon äter för hon blir ju erbjuden. Då är hon inte hungrig på morgonen så det tar lång tid att få i henne, då kanske hon inte är klar förrän vid halv nio, då är det bara två timmar till nästa mål så då hinner hon inte bli hungrig tills dess osv osv.
Skulle vi ta bort nattmål så bör hon ju vara hungrig på morgonen= god cirkel. Anna rekommenderar ju oxå att ta bort mål vid 4 månader så jag vet inte riktigt hindret egentligen? Hon sov självmant 8 timmar när hon var runt 2 månader, i några nätter och sen var vi tillbaka i gamla vanor=6timmarsnatt. Hon sov självmant 9-10 timmar när hon var kring tre månader i några nätter och sen var vi tillbaka i gamla vanor igen. Och man kan ju undra varför hon "gjorde så" men nu är vi ju här med typ 6timmarsnatt fortfarande, och jag börjar bli väldigt trött.... Varför inte ta bort nattmål? Jag har lite väntat till 4 månader för jag känner att det känns enklare att göra allt på ett bräde än att ta bort successivt... Antingen får man äta på natten eller så får man inte, typ.
Input kring mina tankar?
Det är ju egentligen inte mycket som ska göras, hon somnar oftast bra, vaknar ibland lite förtidigt på sina dagslurar, på kvällen somnar hon oftast utan ett knyst. Vaknar oftast på utsatt tid kl 07 eller så väcker vi henne. Så det jag vill göra är: införa ramsa och införa hel natt. Och då tänker jag mig att man kan göra detta lite som i kuren, fast såklart håller jag väl inte på och buffar första natten när hon ändå somnar bra, utan gör som vanligt, bad mat skratt, lägga tillrätta, liten solfjäder, och sen plus gå ut med ramsa. Och om hon nu skulle protestera mot den så går jag tillväga såsom i kuren, med påminnelse och bekräftelse osv. Och på natten tänker jag att man antingen går tillväga som vid uppvak på första natten, eller andra?
Vill gärna ha lite tips kring detta, för oavsett om jag gör det nu eller inte är jag helt säker på att det inte kommer hända av sig själv inom en snar framtid direkt..

så bort ska dom!