Jag är ny på den här tråden och har några frågor om hur jag ska gå till väga.
Min lilla tös är fem månader om knappt två veckor och hennes schema ser ut som följer:
7.00-9.00 Vaken
9.00-9.45 Sova
9.45-12.00 Vaken
12.00-14.00 Sova
14.00-16.00 Vaken
16.00-16.45 Sova
16.45-19.00 Vaken
19.00-7.00 Sova natt
Då vi är mitt inne i en flytt så är det lite rörigt. Hon har än så länge inget eget rum utan sover i vagnen i finrummet. Och eftersom vi har öppen planlösning så blir det aldrig riktigt mörkt där hon sover. Detta ska jag fixa så fort vi flyttat och då ska jag även sätta igång med SHN. Just nu så läggs hon alltså för att sova natt vid 19-tiden men vaknar vanligen strax efter kl 6.00. Då jag är väldigt envis och bestämd av mig så tar jag aldrig upp henne förrän tidigast 6.45. Fastnat i vagningsträsket har jag också gjort men känner att det inte är lönt att köra på stort förrän efter flytten då jag planerar köra SHN rakt igenom. Tänker jag fel? Blir det för mycket för henne med nytt hus, nytt rum, ny säng och ny nattningsteknik på samma gång?
Känner mig jättevilsen.
* Jag har läst att man ska ha en marginalkvart åt båda håll, men hur fungerar den? Om vi använder fm-luren som exempel (9.00-9.45), betyder marginalkvarten är det är okej att lägga henne tidigast 8.45 och senast 9.15? Eller är det på pricken 9.00 som hon ska ligga i vagnen/sängen? Eller ska jag se till att hon sover 9.00?
Kram