Tilda är här!

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
kattis73
Kontakt:

Re: Tilda är här!

Inlägg av kattis73 »

Nu måste det bli ordning på dessa tidiga mornar.

Tilda fyller ett år i slutet av nästa vecka! Hon sover som alltid bra på natten, men vaknar konsekvent en timme för tidigt.

Schemat nu är 12+1,5+45.

Jag har två idéer. Antingen ändra till 12+1,5+20 eller dra ner till en lur : 12+1,5. Det senare känns väldigt drastiskt.

Vad tror ni?
:heart: Storebror född -02
:heart: Mellanbror född -05, kurad vid 5 månader
:heart: Lillebror född -09, SM från 3 veckor
:heart: Lillasyster född 120607, SM från start
Irmasmamma

Re: Tilda är här!

Inlägg av Irmasmamma »

Hej! :D

Tidiga morgnar är något som jag tror att de flesta tampas med titt som tätt. Särskilt på våren och sommaren....så kolla först och främst över mörkläggningen IGEN skulle jag säga (här har vi trippla mörkläggningsgardiner :wink: :shock: ).

Vi tog bort em-luren helt vid året men gjorde långluren 2 timmar istället, då funkade nätterna (läs: morgnarna) bra för oss igen. Men det där är ju lite individuellt, vissa kortar ner em-luren istället, men jag tyckte det kändes enklare att baka ihop allt och liten hängde på direkt. :D

När vår lilla vaknar tidigt titt som tätt så kör vi en pangramsa utanför dörren (vid minsta pip) och då brukar hon lägga sig ner och somna om. Jag tycker att den grejen funkar mkt bättre nu (och senaste halvåret) än när hon var mindre faktiskt.

Annars är ju väckarklocka en sån där grej jag vet att många använder för att visa att det är klockan som bestämmer när dagen börjar och inte liten. :wink:

:heart:
Irma :heart: 111108, SM från 3 veckor.
Olof :heart: 131008, SM från början.
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"