En jättemegabajsblöja innan morgon!

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Gäst

En jättemegabajsblöja innan morgon!

Inlägg av Gäst »

Hej!
Inget för folk som precis ätit frukost, det här... :wink:

Nu ni kloka, visa... :shock:
Tre mornar i rad nu har lilla kejsaren producerat en jättemegabajsblöja grand-deluxe innan morgon. Vi talar nu inte här om någon enstaka klump - utan den sortens vara som in-te bytes lite lätt i sängen, utan som kräver sitt skötbord! :? Till saken hör ,att han hojtar (joller-joller) första gången omkring klockan sex. Imorse tio över, jag ramsade, han somnade, samma procedur vid halv, och sedan sov han till sju - då jag gick in och väckte! Men det blir lite svårt för mig att ramsa övertygande, om jag vet att han ligger där med en sådan blöja - inget man vill somna om med! :cry:
Att byta i sängen och sedan låta honom somna om är inget alternativ - som jag förklarade innan. Bär jag honom till skötbordet är det definitivt underhållning för hans del - det tar ju lite tid att rengöra gossen efer det där! :shock:
Innan har han bajsat prydligt efter morgonvälling och i pottan!

Erfarenheter, någon? :shock:
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

Hej Päivi! :) :idea:
Du kanske kan försöka ändra på tiden för bajsandet genom att ge några skedar katrinplommonpure till frukost en dag, så kanske han om du har tur bajsar på kvällen. Det är ju inte säkert att det funkar dock.
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Hej svejs :D
Emma har ibland lagt värstingblöjan innan morgon men inte vaknat av det. Jag tror inte att Hugo lider av det och att det verkligen är bajset som gör att han inte kommer till ro igen :?: :roll:
Men när du skriver låter det lite som att mamma har släppt in några vargar på besök när du ramsar under morgonen. Klart att det inte är mysigt med massor av bajs i blöjan men tror verkligen inte att det påverkar så mycket.
Jag kan mycket möjligt ha fel (jag är INTE mota-bort-varg-expert) :oops: 8)
Bara mina tankar om det hela.
Ramsa på och han somnar om, det är ju jättebra. Om det verkligen vore så att bajset störde så mycket, skulle han ens somna om alls då?

Eftersom han varit så regelbunden hittills kanske det bara varit något extra fartvänligt i maten senaste dagarna. Tror han upphör snart och återgår till pottan :D
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
father of sons

Inlägg av father of sons »

:D

Låt bajset vara. 8)
Sätt på en större blöja om det ej får plats. :lol:
Övergående. :wink:
Sen kommer det under ensamleken... :shock:

Gäst

Inlägg av Gäst »

Jep-jep:

:arrow: Katrinplommonpuré

:arrow: Gråben - hemma hos mig? Var-VAR!!! :x (åååh, när jag får syn på detet -dååå minsann... :twisted: Tack för scouting, tessan!)

:arrow: större nattblöja

Tack, å tack! :D
Gäst

Inlägg av Gäst »

"Sen kommer det under ensamleken."

Jodå. Och inte så lite heller. Vilket resulterar i irriterat hojtande och synnerligen bristande koncentration...vilket jag kan förstå. Någon som har lösningen på det problemet? Jag har tagit upp honom och bytt blöja men då har det inte alls varit särskilt intressant att återvända till sängen.
father of sons

:lol: :lol: :lol: :lol:

Been there done that!

Vi hörde när det var "ensamleks-big-bajsa" och då var det bara att avbryta (bajs överallt :shock: ).

Det blev kortare ensamlek en period, men som så mycket annat så är det övergående.

Krümel

Inlägg av Krümel »

För att undvika ensamleks-bajsblöja brukar vi låta Lovisa leka ett tag (5-10 minuter) i badrummet efter morgonvällingen. Badrummet är stort och varmt så hon kan springa runt lite naken. Oftast kommer bajset då om det är på G så att säga... :)
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Forts.följer:

Det snöar helt sanslösa mängder, och det fanns inte att jag eller mannen skulle grävt fram bilen igår för att åka iväg och köpa katrinplommon eller större blöjor... :shock: Så det får bli idag istället, när vi ändå har ärende till staden. Så imorse:

sov han oroligt mellan fem och sex :roll: , men vaknade inte... förrän kvart över sex, grät trött. Jag ramsade. Han grät vidare. Och då, förstår ni, är det något som inte stämmer, det vet jag. SÅ jag gick in till honom med inställningen - hand eller fot mellan spjälorna... och hittade en kille som ligger i en våt pyjamas, med våta lakan. :cry: Klart man inte kan somna om då! Så då hämtade jag en ren blöja, och förberedde mig för operation "byte i sängen"... möttes av en lika fantastisk bajsblöja... (det var därför han var våt! :shock: :x ) bytte bort den, drog bort våt pyjamas och våta lakan. Gossen gnuggar sig i ansiktet och hjälper till :heart:
När väl det hela är klart, så vänder jag på steken, (han hjälper till - igen - )drar täcket över, och går ut med mjuk ramsa x 1, som inför natt. Bemöts av total och nöjd tystnad! :heart: Nu är klockan halv sju.
Kvart i börjar han gny oroligt, och fem i är han vaken (om han nu sov), och jag går in och hämtar honom.
Så då har jag gjort allt det där som jag sa igår inte går att göra i sängen :lol: 8) som info för andra som eventuellt kan hamna i samma sits.
Hur jag gör följande mornar vet jag inte... :? Att ligga med en jättemegabajsblöja som till och med väter ner säng & pyjamas är ju inget man somnar om i! :evil: :x Vi får väl helt enkelt se hur länge trenden håller i sig! Han borde kanske sova utan pyjamas några nätter nu?
father of sons

Snyggt jobbat (av er båda) :thumbsup: 8)
Större blöja verkar vara en god idé? :lol:
Gäst

Inlägg av Gäst »

eller snarare blåbärssoppa och rostebröd! :shock: Han har ju helt rinnig mage och här går jag och inget begriper!! :x Nå - då blir det blåbärssoppa med i mosat rostat bröd idag - så får vi se imorgon... [-o<
Gäst

Inlägg av Gäst »

Så satte jag honom på blåbärssoppa och rostat bröd igår, banan till mellanmål. Resultat: ingen jättemegabajsblöja denna morgon, utan helt vanlig potta efter välling. Kanske numret större, men dock vanlig i bemärkelsen konsistens... Yes! :D
Så nu är planen att försiktigt och lite i taget gå över till normal kost. Lunch & middag: blåbärssoppa till dricka, rostat bröd som side dish, och så en lite portion "vanlig mat." Normalmogen banan till mellanmål. Godkännes detta av veteranerna?
Imorse åt han 1 banan, och en hlav portion välling till rukost, som också igår kväll. Ha! :twisted:
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

:lol:
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

Ojdå! Vad bra att han inte fick katrinplommon, jag visste inte att han hade diarre :oops:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Och hur skulle du kunnat veta det, med den informationen som du hade fått? :roll: Till mitt försvar kan jag säga, att det tog några mornar innan det blev så löst att jag reagerade. Först var det mest mängden, och den tidiga leveransen som förbryllade... :P
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "