Hej!
Vi hade ingen nattslurk förrän vid typ 10 månader och det var verkligen lite och sen har den förvunnit i perioder men nu är den här igen sedan länge, fast jag inte alls tycker den behövs då sonen äter rejält till middag. Välling går tydligen alltid ner fastän man precis ätit middag

. Och detta från en unge som knappt ville ha välling förrän han var 1 år

. Det som löste vällinproblemet tror jag var när jag gjorde hemmagjord välling på bovete, vatten, havremjöl och kanel. Det var smaskens tyckte sonen och sen hittade jag en köpesort som han gillade också och sen var det löst..

. Testa dig fram, prova en annan sort på kvällen kanske, eller lita på att hon är mätt.
Jag har alltid haft långluren i säng, min son har i princip inte sovit i vagn sedan han var ett par månader förutom vid enstaka tillfällen, utflykter och liknande. Eftersom han aldrig lärt sig somna själv i vagn så har jag kört tills han somnat för jag har inte orkat ta fighten

. Helt absurt känns det nu i efterhand då jag på semestern på Kreta för en vecka sen bestämde mig för att det var för varmt att traska runt med vagnen i solen och la honom bara i vagnen, vagnade några drag, skakade handtaget och ramsade. Första dagen tog det 20 min att somna och sedan 10 i fortsättningen...Lätt som en plätt var det, varför har jag väntat tills han var 2 år med detta undrar jag nu?
Min poäng är såklart att känn ingen skuld för att hon får sova långluren i vagn. Skarvar hon i vagnen? Kör en liten vagnsovarkurs hemma då så att hon lär sig vad som gäller. Jag ser alltid till att skärma av synintrycken och så att det blir mörkt i vagnen. Nu på sommaren har jag knutit en uv-suflett på vagnen som jag drar ner ganska långt. Den släpper igenom mer syre än sufletten tänker jag.
Ang nätterna så tro jag att du måste ta ledningen, hon äter inte pga av hunger utan för att du har visat henne att man kan :^o . Ramsa bort eländet säger jag. Det kanske inte är så jobbigt som du tror!
Kram