Nä, det går inge bra nu.
Schema:
7 - morgon, ammas
9.30 - ca 1 dl välling (vi tränar, hon är inte jätteförtjust. Men hon får i alla fall i sig lite grann, tror inte hon står sig på amningen fram till lunch)
10-11.30 sova 1,5 timme
12.30 - Äta lunch
14.30-16 - sova 1,5 timme
16 - amning
18.30 - gröt
19.30 - amning
20.00 (senast) sova natt
Som jag skrev tidigare har hon alltså startat vändningscirkus. Jag läste länken och valde strategi nummer två, dvs att snabbt vända henne tillbaka till mage utan ramsa.
Men det funkar inte. Antingen är hon vaken 1-2 timmar mellan 4 och 6 eller så vaknar hon upp emot 1,5 timme för tidigt och somnar inte om.
När hon först vaknar så kollar jag om hon ligger på rygg (har en elektronisk barnvakt med video), vilket hon alltid gör. Jag går snabbt in och vänder henne till mage, solfjäder och ramsa (första gången). Efterföljande gångerna bara gått in och vänt henne, utan ramsa. Men det bara accelererar. I morse höll vi på så mellan 5.30 och 6.50 (då hon slumrade till lite innan morgon). Hon vänder sig tillbaka till rygg innan jag ens hunnit tillbaka till min säng. Jag vände väl henne 30 gånger i morse. Anar att jag måste byta strategi.
Hon är inte ledsen. Babblar och sprattlar och gnäller ibland.
Egentligen KAN hon nog vända tillbaka, men det har nog nog glömt bort. Eller så är hon inte ett dugg intresserad av det.
Ska jag sluta helt med vändningstrafiken? Känner mig rådvill. Och trött.
Idag fick jag gå tillbaka till gamla schemat med tre lurar, eftersom hon vaknade så förbaskat tidigt.

Storebror född -02

Mellanbror född -05, kurad vid 5 månader

Lillebror född -09, SM från 3 veckor

Lillasyster född 120607, SM från start