Elsa 19 mån, har börjat på dagis för en månad sedan. Jag vet, för tidigt
Inskolning och dagisvistelse går jättebra - hon går korta dagar och tycker att det är kul med kompisar och dagsifröken. Problemet är att jag inte tror att hon äter så mycket på dagis som hon gjorde hemma. De säger att hon äter mycket, men det kanske är enligt deras mått? (Elsa har alltid varit stor i maten).
Hon hämtas direkt efter mellis som är kl 14, men hon ropar ändå efter banan och smörgås vid 15. Sen äter hon mat kl 17.30 och välling kl 18.45, helst mer än 300ml.... ÄNDÅ har hon den sista veckan börjat vakna kl 05 och är hungrig (ropar efter välling vilket hon aldrig gjort tidigare)
Jag och min man har varit svårt magsjuka i 5 dagar och har inte haft ork att ta tag i situationen utan har gett henne välling och då har hon somnat om, men nu börjar vi må bättre och jag undrar hur vi ska göra? Funderade på att ge henne ett extra mellis när hon kommer hem och sen skjuta fram mat och läggning lite, men hon har alltid däckat kl 19 så jag vet inte om det är snällt mot henne....
Har någon haft liknade problem?
Jag är också orolig för att vi under vår sjuktid har låtit henne göra lite som hon vill, se på Pippi på dvd hela em t ex, vi har ju spenderat mestadelen av vår tid på toa, så det var liksom enda lösningen ibland
Lite förvirrat inlägg kanske, men hoppas på kloka svar som vanligt ändå