Tack mammaA!
Tråkigt att du fick göra jobbet två ggr, det hände mig samma sak en gång då jag hade skrivit massor och väl detaljerad...
Jag vet inte hur jag ska göra eftersom han verkar vara förkyld igen...jag har iaf fått honom att somna nu som vi brukar tills jag kan ta ett beslut
Sonen blev fyra mån förra veckan, jag har skrivit hans födelsedatum (23/10) i min profil men ser att det inte syns än, jag kanske gjorde nåt fel?
Vi har kört SM från början men eftersom vi inte fick till med sömnen har det varit upp och ner med SM, han har haft lätt att somna vid bröstet och nu när han är så nyfiken och alert på dagarna under vaken tid vill han inte äta länge. Jag har en känsla av att han äter mera på nätterna än på hela dagen

därför har jag inte haft lätt att ta bort alla nattmål. Jag tänker behålla mat vid kl 1 ock 4 som du föreslår iaf tills vi börjar med smakportionerna. Han får gröt på kvällen innan läggdags, trots det har vi inte märkt någon skillnad i att han kanske sover längre, han har någon gång ibland sovit två timmar i streck och tre-fyra när vi åkte bil.
Det schemat vi försöker hålla är följande:
07:00 vaknar ( detta varierar ibland pga dem hackiga nätterna men för det mesta har vi gjort morgon mellan sex och sju) Han brukar vänta till kl 8:00 innan han vill äta eftersom han redan ätit vid sex
09:00 sova 45 min ( jag tror han lyckas sova ca 40 min här och ibland mindre)
10:00 mat
12:00 sova
14:00 mat
16:00 sova 45 min
17:00 mat, bröstmjölk och sedan en portion banangröt
19:00 sova
Nattsömnen är väldigt olika från dag till dag, vet inte hur jag ska räkna här
Efter att han somnat vid sju brukar vi försöka få honom att vänta tills nio el tio innan jag ammar igen, om det är jag som tar upp honom och jag håller på att natta dem äldre bröderna brukar jag ge honom bröstet så han somnar igen fortare. Annars måste vi gunga honom till sömns i armarna. I värsta fall vaknar han varje timme och vill ammas till sömns. Ibland är han inte intresserad alls att suga och få mjölk, han blir arg och då är det bärandes som gäller. Jobbigt blir det när jag inte får honom att somna lätt och då kan vi hålla på i två till tre timmar på natten. Som längst har jag sovit två timmar i streck någon gång ibland sedan han föddes. Jag har inte varit mig själv och känner mig som den sämsta mamman i världen, orkar inte skötta hemmet el bry mig om mig själv...
Jag har försökt att hålla fokus och ändå njuta men jag inser också att det är nu det gäller och kan inte klara av detta utan er hjälp!
Jag ska läsa dem trådarna du tipsade om!
Säg till vad du tycker om schemat och vad som helst som du ser att jag borde ändra el tänka på!
Innerligt tacksam!