Sömnbekymmer nästan tre veckors baby

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Rubi

Sömnbekymmer nästan tre veckors baby

Inlägg av Rubi »

Hej! Har en liten prins som mer el mindre följt SM sen starten. Han åt och sen sov han våra armar. Vi tänkte att eftersom alla sa att han behövde närhet så var det ok. När min man började jobba upptäckte vi att vi gjort så fel, jag kunde inte ens gå på toa el fixa lunch åt mig själv. Vi har försökt att lägga honom i sin säng på mage och ibland har det gått ibland inte och han sover bara en timme i så fall. Jag har tagit upp honom när han skrikit och gett honom mat, sen somnar han om och ibland har han sovit en timme till fast i armarna. Detta har inneburit problem med SM eftersom han ätit oftare och eftersom han sovit mindre/dålig så är han inte så vaken när han äter. Han piggnar till efter blöjbyttet och efter andra bröstet är han så vaken så det kan ta en halv timme el mer att få honom att somna. Vi får honom att somna vid bröstet el armarna innan vi provar att lägga honom i sängen, om han inte sover djup vaknar han på en gång och blir ledsen.
:?: gör vi rätt att ta upp honom efter en timme i sängen? Borde vi få honom att somna om trots att han inte är tre veckor än?
:?: gör jag rätt att ge honom mer mat då? Vet inte om han vaknar för att han är hungrig, om han vaknar direkt efter att jag lägger honom så brukar jag ge honom mer mat men igår hamnade vi i att han fick mer mat, somnade, jag försökte lägga honom, vaknade, somnade, osv. Han var jätte trött på kvällen och jag med, dessutom var det som om magen strulade lite pga småätandet
:?: är förvirrad om hur mycket ska han få styra med tanke på smekmånaden och om hans skrik är överlevnadsångest som ska stillas med mat el om det är för att han är trött. Jag har tom släppt en varg om att det kan vara hans mage som bråkar, han bajsar mycket och magen kurrar en del. Det är svårt att få honom att rapa efter sista slurken för då väcker vi honom.
Jag ska kanske sluta här även om jag har mer frågor.
Tack för att ni lyssnar och delar med av er värdefulla erfarenhet!
Cony

Re: Sömnbekymmer nästan tre veckors baby

Inlägg av Cony »

Hej! Grattis till prinsen! :)

Det är inte sömnproblem vi har att göra med här, det är "bara" en släng av "pytteliten bebis frågar frågor". :heart:

Du undrar hur mycket han ska få styra, men styra är inte riktigt vad det handlar om. Han undrar. Och undra får man göra, förstås. Utgå från att hans skrik betyder "finns det nåt käk?", "finns det tillräckligt?" "finns det imorgon?" "nästa dag?" "hallåååååå?" typ. :lol: Så du är helt rätt ute när du tänker överlevnadsångest som ska stillas med mat. Mat vid minsta pip. Direkt, på studs, och så mycket det bara går, enligt standardmodellen. :)

Det finns en ökningsperiod där runt tre veckor också, så tänk på att dricka mycket och äta fet mat. Inget fel att ge barnet en slurk ersättning efter att man ammat sig blå heller. Kan göra gott för samtliga.

Det här med att somna i famnen/vid brösten är ju något som strax ska bytas ut mot att läggas vaken i sängen, men jag tycker du ska lägga allt ditt krut på att få lillen riktigt mätt först. När han är Mätt och du upplever att han har gått igenom "den egentliga födelsen" så är han redo att börja läggas vaken.

Slutligen: Härligt att han får sova på mage (glöm bara inte larmet, oavsett sovläge)!

Och ett litet ps:
Det är jättebra om du lägger in din sons födelsedatum i din signatur, så har vi lättare koll. (Kontrollpanelen->Profil->Ändra signatur)

Mata på och skriv igen!

Hälsningar Cony :)
Bobo levererad med kejsarsnitt pga säte 23/11-11 (39+0). Barnabokad från början. Bobo har två fullständigt utsökta bröder födda 02 och 04, som bor med oss på halvtid.
Rubi

Inlägg av Rubi »

Hej Cony!
Tack för gratulationen och svar. :heart:
Det har inte varit lätt de senaste dagarna och nätterna. Jag har gett mat vid minsta lilla pip. Det har inneburit att hela SM har varit svårt att följa. :( Däremot har vi lyckats att få honom att sova i sin säng visa ggr, tyvärr sover han där en timme el i bästa fall 1 och en halv, dock inte alla ggr När han vaknar får han mat men eftersom han inte sovit klart somnar han vid bröstet efter första slurken. Det är lättare att ge honom mjölk enligt SM när han sovit en och en halv timme.
Iblan har det tagit en timme att få honom att sova, jag matar på, han somnar, tar upp för rap, vaknar till, sen mer mat, han somnar igen, rapa, vaknar till,osv då blir jag så trött...och han sover inte sina timmar
Exempel från denna fm:
7:30-8:45 mat
8:45-10:15 sov
10:15-12:00 mat
12:00-12:45 flera försök i att få honom att somna, gett fler ggr insomningsslurk till slut blev han ledsen och spänd vid bröstet så jag fick ta upp honom och lugna ner innan han fick mer mat
12:45-13:45 sov i egen säng tills han skrek och fick mer mat. Somnade efter första bröstet och nu sover han i mina armar. Jag försökte lägga honom men då skrek han efter en stund. När jag tog upp honom lugnade han ner sig på en gång och ville inte ens ta bröstet.
Jag känner mig så trött och förvirrad. Jag har inte ens vågat g å ut med honom i vagnen för vad gör jag om han skriker? Hur kan jag ge honom mat på en gång under promenaden? Han har skrikit mycket när vi åker bil och det går inte att stanna var som helst för att ge honom mat.
Vad ska jag tänka på vad det gäller kläder när han ska sova i vagnen på magen?
Ska jag lägga inom vaken el sovandes i vagnen?
Idag blir han tre veckor, ska jag fortsätta lägga honom sovandes i sängen, för det mesta vaknar han till lite, det är svårt att lägga honom på magen, han blir om en boll och verkar föredra att ligga med högra kinden mot sängen än tvärtom.
Vi brukar näta tills han sover djup innan vi lägger honom, ska vi ändra på detta?
Tetz

Inlägg av Tetz »

Hej och välkommen hit :D

Lugn och fin, han är bara tre ynka veckor :D :heart: Känn ingen press att han inte följer exemplen på hur SM kan se ut. Det kan ta ett tag för din mjölkproduktion att hamna på en nivå som passar sonen, och han styr ju produktionen med sin hunger. Så mata på! :D Och som Cony skrev: var inte rädd att ge en skvätt ersättning om du ammat brösten tomma och bebis fortfarande vill äta.

Med så här små barn STRÄVAR man efter en rytm. Det kommer kanske ta ett tag innan ni har prydligt uppdelade dagar, så är det för de flesta.

:heart:
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
Rubi

Inlägg av Rubi »

Tetz tack för uppmuntrande inlägg!
Jag har försökt att mata på både dag och natt vid minsta lilla pip. Nu känner jag mig osäker på om jag gör rätt el inte.
Jag började detta inlägg pga sonen inte sov i egen säng utan bara i famnen. Då sov han nästan alltid två timmar och var vaken en och en halv. Men då var det omöjligt att leva ett normalt liv, jag var fast. Tack vore mina försök att vänja honom vid att sova i egen säng har jag tappat hela konceptet med SM
:arrow: han sover inte längre än en timme i sängen, om vi lyckas få till det åtminstone under första morgonpasset. Vi tar upp honom efter att vi låtit honom böka en stund för att se om han kanske somnar om. Han får mer mat men somnar nästan på en gång, jag tar upp honom för rapning då vaknar han till, jag gör ett nytt försök och ger honom lite mer mat, han somnar. Om jag inte rapar honom och lägger honom i sängen så vaknar han till nästan direkt och rapar när jag tar upp men sen får han mer mat igen tills han somnar och så fortsätter vi så här hela dagen och natten. De senaste dagarna har det inte fungerat ens att få honom att sova längre än en timme i armarna.
:arrow: han blir oftare ledsen när han ammas då han spänner sig med hela kroppen och vill inte ens suga bröstet. Han blir ängslig och jätte ledsen. Kan det vara gaser? Ibland har han bajsat i samband med detta beteende. Han bjässar ganska mycket , även på nätterna å det är nästan aldrig vi kan fylla på på 20min
Jag har provat att få honom att sova i vagnen och gått ut med honom men så fort vagnen inte rör sig vaknar han och gråter. Hur ska jag göra här om han måste å mat vid minsta pip? Det är svårt när man är ute och det är kallt.
När han gråter i vagnen under promenaden, ska jag låta honom gråta tills han lugnar sig själv? Jag kan ju inte amma honom ute. Han skriker också ibland när vi åker bil och jag undrar om det är pga overlevnadsångest el annat?
Jag funderar på om vi ska börja lägga honom i vagnen hemma och hjälpa honom att sova. Idag har han inte sovit en enda gång längre än en timme!? Hur kan detta vara möjligt! Han ska ju sova i 16timmar...
Gör vi fel i att låta honom somna vid bröstet? Nu är ju smekmånaden slut!.?
Hur får vi bättre nätter? Han vaknar varannan timme och har svårt att somna mellan tre och sex
Jag är trött, förlåt om jag skriver fel...
Tack på förhand!
Tetz

Inlägg av Tetz »

Hej igen :D

Jag känner mig rätt övertygad om att din lille behöver mer käk :D Nu är jag långt ifrån en amningsexpert, men se till att amma ur brösten ordentligt varje gång du matar. Under vakentiden (1,5-2 h) ska du erbjuda mat i flera omgångar, så din son verkligen blir proppmätt. Rapa honom några gånger under denna tid.
:arrow: Du ska naturligtvis inte tvinga i honom mat, men du kan truga lite försiktigt.
Rubi skrev: han blir oftare ledsen när han ammas då han spänner sig med hela kroppen och vill inte ens suga bröstet. Han blir ängslig och jätte ledsen.
Så beter sig de flesta barn som är för trötta för att äta, eller som kanske inte är hungriga.
:arrow: Hjälp honom att sova en stund till istället. Min erfarenhet är att det inte blir någon vidare måltid utan att bebis först sovit i ca två timmar.

Jag förstår att du är jättetrött, men försök att ändå se på det här som en rolig hinderbana :D Du och bebis ska TILLSAMMANS hitta formen för ert liv. Ni kommer att vingla runt mellan varven, men det kommer att gå bra. Och du kommer att få sova.

Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
Rubi

Inlägg av Rubi »

Hej Tetz!
Tack för svar!
Jag har matat på så mycket det går men eftersom han inte sover längre än en timme åt gången så somnar han efter att han druckit det första som kommer ur B1
:?: Hur trugar man försiktig?
:?: Hur ska jag bära mig åt för att få honom att somna om utan att ta upp honom el ge honom bröstet. Det känns som om han använder mig som napp :(
:?: Ska vi föröka ge honom napp? Är lite skeptiskt eftersom om han ska få öka produktionen efter behov så är det bättre att han suger bröstet och inte nappen. Har jag fel?
När vi går ut med vagnen börjar han gråta nästan på en gång, sen somnar han när jag har gått en bit men vaknar direkt när jag stannar. Jag känner mig jätte osäker här om jag :?: borde ta upp honom och ge honom mer mat el skriker han av någon annan anledning?
Samma sak händer när vi åker bil och vi kan inte stanna för att lugna ner honom :(
:?: Borde vi lära honom att somna själv och somna om i vagnen hemma innan vi fortsätter att gå ut med honom och låta honom gråta?
Han är fyra veckor nu, enligt min BVC sköterska han växer och gr upp i vikt bra. Han kissar och bajsar massor men du tror att han borde få mer. Jag tror att problemet ligger i att han inte äter ordentligt eftersom han sover så lite. Det ar varit toppen förut när n sovit åtminstone två timmar och ätit bra och umgåtts och ätit mera i vaket tillstånd och sen somnat.
Han somnar vid bröstet men när vi rapar honom å vaknar han till fast vi kanske gör fel i att lägga honom i sin säng halvsovandes? Han vaknar till och det första hn gör är att söka bröstet igen :/
Jag har läst massa med inlägg ang dem här frågorna och blir bara mer och ner osäker och varför är jag så rädd för hans gråt? :(
Tur att ni finns!
Innerligt tacksam för att du lyssnar! :heart:
Cony

Inlägg av Cony »

Hej igen!

Jag vet inte heller riktigt hur man "trugar försiktigt", men jag brukade vandra omkring i huset med mycket bestämda steg samtidigt som jag ammade. Jag brukade även ta till alla möjliga fulknep för att hålla barnet vaken för att kunna äta sig MÄTT och inte bara för stunden nöjd. Av med alla kläder, blås i armhålor och pilla mellan tårna. Allt är tillåtet.

Sen lägger du honom vaken och hjälper till ro om det behövs. Vagning eller buffning. (Läs och träna...) Napp är bra när barnet är mätt och ska sova. Sugbehovet finns ju där när dom är så små. Vår Bobo hade napp i några veckor när han var som "sugigast", sen tog vi bort den lätt som en plätt.

Det ÄR svårt i början (och ni är vääääldigt i början fortfarande...), det betyder inte att det inte kommer gå UTMÄRKT alldeles strax. Snart är du proffs på ditt barn, speciellt eftersom du hittat hit. =D> :lol: :wink:

Håll ut! :heart:
Bobo levererad med kejsarsnitt pga säte 23/11-11 (39+0). Barnabokad från början. Bobo har två fullständigt utsökta bröder födda 02 och 04, som bor med oss på halvtid.
Rubi

Inlägg av Rubi »

Hej igen!
Har inte vågat berätta hur vi haft det men nu är det verkligen kris! Sonen har inte lärt sig att somna själv varken i egen säng el vagn. Vi har burit honom el lagt honom sovandes. Ibland har det fungerat men aldrig ett helt pass. I bästa fall har han sovit själv i 45min sen tar vi upp honom. För mig är det svårt att få honom att somna om, min man lyckas bättre.

:roll: varför vi lärde honom inte från början :?: Jag hade svårt att låta honom skrika, vårt första barn var ett kolik barn enligt BVC och sen sa alla att han var för liten och behövde närhet. Och att vi skulle fokusera på att få honom mätt.Sedan var det svårt för nån i familjen var sjuk men ikväll vill min man köra 5min metoden!
Jag vill inte, jag har läst massor här på forumet för att odla min attityd och läsa på. Jag känner att jag behöver mer tid och framför allt använda mig av AWs verktyg än 5min metoden.

Vi är jätte trötta på att bära och jag känner en stor skuld mot min bebis, för att inte ha vissat honom vägen. Han somnar vid bröstet el armarna.
SM har jag försökt hålla men inte lyckats, eftersom sonen sover inte alltid klart sina lurar och morgonen blir vid olika tider varje dag ...
Jag är jätte ledsen, känner stor ångest, vill vara så duktig som andra mammor här på forumet men känner mig ensam i detta. Min man är skeptiskt mot allt som har med AW att göra :(
Jag vet inte vart jag ska börja. Först ville jag jobba hårt med att följa SM hårt iaf under ett par dagar så att jag slipper tänka att sonen är hungrig. Jag har matat på både dag och natt, vi vägde honom idag och han går upp i vikt bra enligt sköterskan. Han väger 5780 och är 10 veckor
Förlåt att jag inte skriver tydligare än det här men jag har bråttom och dessutom måste jag göra detta i smyg :oops:
Tetz

Inlägg av Tetz »

Hej Rubi :D

Först vill jag säga att du inte ska skämmas för nåt! [-X Vi finns här för att hjälpa till och dömer dig inte för att allt inte går som på räls. Ibland går det fort att hitta en bra form på tillvaron med en ny bebis, och ibland tar det längre tid. "Duktig" är ett begrepp som jag tycker du ska plocka bort fort ur vokabuläret :wink:

Först och främst så måste du och din man bli hyffsat överens om hur ni ska göra. Jag kan inte ens sätta mig in i hur svårt det skulle vara att försöka hitta Attityden av självklarhet när den andra föräldern ifrågasätter :shock: :(

Kan du få din man att läsa lite på forumet :?: Så han åtminstone får läsa från förstahandskällan, och inte bara tror på "den allmänna uppfattningen". Anna har skrivit om femminutersmetoden, kanske kan du hitta något därur att prata med din man om:
http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... ing-method

Nu är det ju inte tal om någon kurning när du har en två månaders, så här kommer sammanfattningen av Standardmodellen:
http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... anfattning

Rubi

Inlägg av Rubi »

Hej Tetz, hade kämpat med att skriva sedan imorse och nu är allt borta! ](*,) :-k
Jag hade loggats ut...nu har jag inte tid att skriva om allt som jag skrev men behöver verkligen skicka iväg följande tankar/frågor till dig:

:arrow: Trots att min man och jag inte är överens så vill jag lära vår son att somna själv jag kan inte fortsätta se hur tillvaron för oss alla, även mina andra två barn, känns tungt och kaotiskt. Vi har varken ork el tid
Vi har läst en bok "Somna utan gråt" heter den, där hittade vi några råd och tankar som har enat oss. Jag kör ändå i enlighet med AW's tankar, men det behöver jag inte påpeka för honom hela tiden. Så tack gode Gud att vi inte ska använda fem minuters metoden!

:arrow: Så jag vill lära Troy att somna själv i vagnen och somna om.

:arrow: Jag behöver få SM att fungera, eftersom han inte sover hela lurar så orkar han inte vara vaken längre n en timme och somnar vid bröstet
Jag har läst om SM, vet vad jag ska göra för att väcka honom men inser att han MÅSTE sova också för att äta ordentligt. Sedan imorse kämpar vi för fullt och använder oss av marginal kvarten åt bägge håll.

Snälla hjälp mig att få till det. Jag vill vara en fungerande mamma åt mina andra två också och se möjligheterna inte bara hinder!

Innerligt Tack! :heart:
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

Hej Rubi,

Min man var ocksâ lite skeptisk till mina "metoder" i början, men är numera helt inne pâ min linje. Den stora aha-upplevelsen fick han efter att ha läst Safarikapitlet i SHN-boken. Kapitlet Säkerheten är ocksâ kanonbra, för att fâ en djupare förstâelse för vad alla verktyg och detaljer handlar om egentligen. Här är länkar till Annas krönikor i samma ämnen:
Säkerhet är trygghet
SHN pâ Safari

Printa ut och tapetsera toalettväggarna om inte han läser självmant! :mrgreen:

Jag känner igen dina tankar om att ocksâ vilja räcka till till de stora barnen. Om du orkar kan du läsa lite i min trâd om när Lillebror var pyttis, där finns ett otal versioner pâ hur man kan organisera eftermiddag/kväll (som hos oss var den stora utmaningen).
SM hemma hos oss

Om standardmodellen känns mer som ett prestationskrav än ett stöd sâ tänk om. Den är tänkt som hjälp och ofta blir det som allra bäst när man hittar sitt eget sätt att omsätta teorin i praktik. För mig var "inget snutt och dutt", "rejält med mat och vaket, sen rejält med sov" det jag hade som mantra. Med en tröttmössa i och för sig, som inte klarade mer än 1 timme och 20 minuter vaken innan tre mânader. :roll: Med honom lâg vi mer pâ en 1,5-1,5 rytm och det blev bra ändâ. Jag tror att det viktiga är att ha nâgon sorts rytm, nâgra hâllpunkter att hänga upp dagen pâ och sen inte deppa ihop om han vaknar för tidigt nâgon gâng. Det jobb du lägger ner nu (även om det inte är perfekt alla dagar) har du igen sen. Lillen lär sig att mamma har koll och ni glider in pâ ett skönt spâr i lugn och ro.

Under Svar pâ vanliga frâgor finns en rubrik som heter Hur får man ihop standardmodellen när det finns äldre syskon?. Där finns mycket bra, min absoluta favorit är: SM, Syskon och Skak i handtag

Var snäll mot dig själv ocksâ, och som Tetz säger, släng bort duktigkravet, sluta skämmas pronto och bolla med oss sâ mycket du vill.

Rubi

Inlägg av Rubi »

Hej igen! Nu har vi äntligen kommit överens om att vi ska lära vår fina prins att somna själv och somna om på egen hand. I vagnen.
Han är tre månader och två veckor nu, lite förkyld men inte så besvärad av det. Jag tänkte börja på måndag morgon och håller på att ladda för fullt! Vill sååååå att det ska fungera!
Har lite frågor och behöver lite peppning:
:?: Borde jag satsa på att köra både natt och dag på samma gång? Han vaknar flera ggr på natten och äter inte på 20min utan för det mesta tar det från 45min till en timme.
:?: Visst måste jag vänta med ramsan?
:?: Behöver jag höja upp huvudändan i vagnen och lägga honom på magen? Annars sover han alltid på rygg när han sover i vagnen men då måste vi röra på den hela tiden annars vaknar han.
Han kan ligga på. Mage och resa upp nästan halva sin kropp för att titta sig omkring,
:?: ska jag lägga till rätta och köra en solfjäder varje gång han gör detta? Om han gör det?

När jag ammar på dagen, hur länge ska han amma B1 och B2? Ska jag amma från båda på en gång el ha en paus emellan?
Vi ska ge extra mjölk i flaska innan vi lägger honom för att se om han sover längre men jag tror att den stora förändringen kommer när han har lärt sig att somna själv!
Längtar verkligen att kunna få hjälpa vår son! Att kunna få sova också...

Hoppas nån kan ge mig feedback innan måndag, vore så tacksam! :heart: :heart: :heart:
mamaA
Rådgivare/advisor

Inlägg av mamaA »

Hej!
Vad härligt att lilleman ska lära sig somna själv :D . Det innebär en del jobb men är verkligen värt det både nu och i framtiden. Jag ska försöka svara på dina frågor efter bästa förmåga men någon anna få gärna hoppa in också.

:!: Kör dag och natt på samma gång, men lägg in ett nattmål eller två tycker jag beroende på hur säker du är på att han äter sig mätt på dagen. Vid tre mån har man vanligtvis ett nattmål men det är ju bättre att ha två till en början och slippa hungrig bebis tänker jag..

:!: Ja, vänta med ramsan. Den introducerar man tidigast vid 4 mån.

:!: Jag förstår inte riktigt frågan om att höja huvudändan på vagnen..är det för han är förkyld eller för att han ska ligga ner? Om det är för att han reser sig så hade jag hängt en filt eller barnvagnsgardin för vagnen för att minska synintrycken istället. I den åldern brukar det vara en bra idé att ha det mörkare när de sover på dagen och kolmörkt på natten. Vagnar du eller buffar? Kan ju vara svårt att vagna om du pallar upp vagnen :wink:

Magläge? Absolut! Ger längre och tryggare sömn. På rygg vaknar man titt som tätt bara.

:!: Jag hade nog kört på att hänga för vagnen och låtsas som ingenting om han reser på huvudet, visst kan du markera med solfjäder första gången men jag tror mer att det blir en maktkamp om du gör det var gång. Han kanske vill se sig om innan han somnar :mrgreen: och då får han väl göra det!

Jag har för mig att en 3 månaders ska äta under en timme. Jag fick själv aldrig till amningen mer än 2 månader men jag har för mig att det ska vara 3 "rätter". Om du tar allt i ett svep eller pausar för blöjbyte är beroende på vad som funkar bäst för er. Inte längre paus än en kvart dock! Fyll gärna på med ersättning efter varje måltid så att du vet att han är proppmätt.

Lycka till, hör av dig om du undrar mer!

Kram :heart:
James 11-03-05
Finn 14-09-19
SM-barn så klart!
Rubi

Inlägg av Rubi »

Hej MammaA!
Tack så mycket för svaret jag fick. Tyvärr blev förkylningen värre och sen har varit bortresta så vi har inte "kurat" sonen om man får kalla det så. :?
Jag är faktiskt lite nervös men ser ingen annan utväg och tror verkligen att det är det bästa för alla! Nu när vi åkte bil i tre timmar visade sig att han kunde sova 4-5 timmar i streck, vilket aldrig hänt tidigare. Han har också börjat med gröt som tilllägg till sista målet. Jag kommer ändå att amma honom två ggr på natten tills han börjar med smakportionerna.
:?: Frågan är hur många timmar det ska gå innan första och andra amningstillfällena på natten. Vi lägger honom för natten kl 19:00 gröt får han mellan 17:30-18:00
:?: jag har läst en del trådar men undrar ändå om det finns några speciella trådar jag borde läsa inför kuren?
:?: borde jag börja med ramsan? Han har blivit fyra månader ju :D
:?: till sist vill jag fråga om jag kan gå ut med honom i vagnen då han ska sova under dem här tre dagarna. I vagnen sover han på rygg och han brukar läggas vaken och somnar när man kör, nästan alltid vaknar han om man stannar el om man kommer in :roll:

Ser framemot nästa vecka! :lol:
Vill tacka alla som har gett mig feedback tills nu och faktiskt till hela forumet för att ni finns där och delar med andra av er erfarenhet och tankar! :heart: :heart: :heart:
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"