Jag skulle behöva lite hjälp för att hitta orken att börja kura vår son som blir 10 månader denna vecka. Han sov så bra (5-7 timmar ibland) innan han började med fast föda vid 6 månader. Sen dess har han vaknat med 1 1/2- 3 timmars mellanrum hela natten i snart fyra månader ](*,)
Han har alltid haft en naturlig rytm dagtid, sover som en klocka långa pass (2-4 t) om han får och är världens snällaste och godaste unge. Men nu är han som förbytt på nätterna och jag trött som bara den. Har försökt skära ner på dagssömnen, kastat bort tutten (som han faktiskt tog först vid 8 månader), men fortfarande vaknar vi utan nån egentlig orsak på nätterna. Jag kommer inte på nån i alla fall. Visst duger tissen, men inte sover han nåt längre/bättre för det.
Nu har vi en vecka ledigt så jag tänkte passa på att köra någon variant av sömnskola på honom. Så nu är goda råd dyra [-o< Borde börja ikväll
Han har aldrig haft några bekymmer att somna på kvällen, man lägger honom i sin säng, ibland lite speldosa eller några varv och säga gonatt. Men sedan när han vaknar på natten hittar han inte sömnen på nytt utan hjälp. Nu undrar jag hur jag skall natta honom om jag kör SHN, lika som vi alltid gjort eller enligt SHN? Sover på rygg, så solfjäder eller ska jag försöka vända honom för att buffa?
Dagtid behöver jag bara lägga honom i vagnen å dra på speldosan (om ens det) så sover han. Och då kan han som sagt sova tom 4 timmar om han får. Men på natten max 3, va tusan kan det bero på???
Tycker vi har ett fungerande system dagtid, äta sova leka osv. Måste passa in förandet och sökandet av storasyster från förskolan 9 och 13, samt hennes hobbyn på eftermiddagen 2 dagar i veckan. Ett himla rännas hit och dit.
Brukar stiga upp och köra henne och äta morgonmål först efter att vi kommit tillbaka, dvs 9.30. Annars blir det så bråttom på morgnarna
Någon som har ett bra förslag på schema?
Tacksam för hjälp å tankar på vägen!