Först och främst vill jag tacka och bocka för hjälpen med vår lilla son.. Han är nu två år och tre månader och sover som en liten kung nätterna igenom!
Nu har vi fått en liten dotter till familjen också.. Hon är nu 4,5 månad och vi har kurat henne i snart 1 vecka.. Det går bra, hon sover från 19.30 till ca. 06.00 jag hör på henne om hon kommer sona om själv eler om hon behöver en ramsa.. Oftast får jag ramsa och då blir hon fly förbannad, gör jag fel då eller ska jag fortsätta med ramsan då?
Jag har börjat fundera om jag gjort hiskelit fel med sista kuren hon tar på em..
Vi har då planerat in en lur på 30 min.. Hon är galen i 15 min av dom så hon får ju bara 15 min sömn då.. Är det då ok att ta till marginalkvarten så hon sover till kvart i istället för halv?
Är det ens ok att hon sover 30 min har jag kommit på såhär i efterhand.. Eller ska det vara 45min?
Schemat ser nu ut såhär:
7.30 vakna och äta ersättning.
9.30 sova
11.30 vakna och äta ersättning/gröt.
14.00 sova
15.00 vakna
15.30 äta ersättning och ev. lite ex.potatis/morot eller annan lagad mat.
17.00 sova
17.30 vakna och äta ersättning.
19.15 äta ersättning/gröt.
19.30 sova natt!
Problemet vi har är att få schemat att passa in i "lämna och hämta" på dagis av storebror.
Han börjar dagis 8.30 och hämtas 13.30
Resten av dagen och natten går bra och hon somnar, på dagen efter max 5 min och på nattläggningen somnar hon direkt, utan ett ljud!
Men som sagt hjälp med hur vi ska göra med sista luren på em tas gärna emot!!
/Nathalie