Nu till problemet
Detta har nu fortsatt natt efter natt lite olika från varje gång. En del nätter är det bara 10 minuters vakentid och ibland vaknar hon inte förrän 6 och börjar sitt lilla party. Ibland somnar hon om när jag ramsar men för det mesta inte.
Inatt var det såhär, hon vaknar 03.45 jag ger pangramsa lagom hög och saklig typ att på natten händer inget och jag hör att hon lyssnar men fortsätter strax att babbla, jag backar och låter henne vara men hon somnar inte, ger då en till ramsa x2 efter ca 20 minuter men hon fortsätter ändå, backar åter. Efter 1 timme av party börjar hon låta lite missnöjd låter som hon fastnat eller nåt så jag går snabbt in och lägger rätt och ramsar ut x4. Missnöjet växer inte utan ligger på en nivå då hon ropar 1 ggr i minuten, till slut blir jag förbaskad och ger henne en nu ska du banne mig sova-ramsa, klockan är nu 5.15….äntligen somnar hon 5.25.
Efter nåra dagar av detta kortade jag ner sömnen till 15 timmar per dygn, men kanske är det för mycket sömn ändå
Detta känns nu som ett problem som jag inte riktigt vet hur jag ska greppa.
Min pojke på fyra som har krånglat tidigare med att vakna vid sex, har nu på grund av detta börjat krångla igen. Han vaknar av mitt ramsande eller av sambon som går upp vid sex. Så det blir en massa spring i dörren eller så ligger han och pratar och till slut vaknar ju också 2-åringen som sover i samma rum som honom. Försöker jag ramsa honom eller besvara hans frågor med det tar vi sen så blir han tvärförbannad och skriker rätt ut att du kommer ju aldrig och säger god morgon…och jag vet inte hur jag ska bemöta detta???
Att försöka prata honom till rätta har inte funkat så bra, då har han bara blivit ännu argare och sparkat i väggen eller nåt annat! Några ggr har jag blivit tvärarg
kram