Skulle behöva lite pepping.
Mitt problem är att alla i min umgås krets verkar tycka att jag är hel knasig som måste ha min rutiner och undrar hur länge jag ska hålla på med det. Känns som att jag måste försvara mig hela tiden och det är jätte jobbigt.
Mina vänner tycker att jag begränsar mig för att jag måste hålla mig till mina rutiner och därför inte kunna följa med på babysång, babysim och fika (dvs ha aktiviteter typ varje dag) men jag har aldrig känt mig gladare. Jag slipper stressa från det ena till det andra med ett barn som bara gnäller och skriker och bara hänger på mig så att man inte får en sekund för sig själv.
Haha jag vågar knappt berätta att jag faktiskt vill vara hemma med min dotter några år till och faktiskt vara hemma med henne samtidigt som jag kommer att vara mammaledig med nästkommande barn. Då kommer jag att få en föreläsning i en timme om att du skulle bara veta hur jobbigt det är med två barn, då fungerar det aldrig med rutiner osv...
Förlåt var bara tvungen att avreagera mig skulle vara skönt med lite pepping, att få lite bekräftning att man faktiskt inte är så knasig som bara vill göra det som man tycker är bäst för sitt barn och sig själv.