Pappan tog de två första nätterna som gick ok. 15 uppvak med lätta omsövningar m lite buff o ibland bara ramsa första natten. Andra natten endast tre uppvak. Mer detaljerat så här:
18:50 Tillrättaläggn m ramsa, solfjäder o kort buffning. Ramsa ut. Hon är arg! Börjar gnöla lite o blir arg igen efter ramsa.
Två tillrättaläggningar o många ramsor senare så sover hon dock. 23 minuter gick läggningen på totalt.
23:36 Vaknar lite ledsen. La tillrätta, ramsan fyra ggr - hon somnar. Ingen buff.
02:14 Samma som ovan!
06:00 vaknar - går inte att söva om. Är inte arg eller ledsen, pratar i 45 minuter tills pappa gör morgon 06:45.
Natt tre tar jag (mamman alltså om det inte har framgått innan
19:00 lägger tillrätta med avslutande solfjäder o ramsa. Ramsar ut. Hon blir arg. Går upp o ner lite med gnäll, arg och lite snyft.
19:05 Lägger tillrätta igen med ramsa, ramsar ut fort. Blir ledsen direkt! Avvaktar utanför.
19:09 Lägger tillrätta, ramsar ganska högt då hon är ARG o varm
23:41 Vaknar väldigt ledsen, blir värre o värre. Känner inte att ramsan tar. (Säger jag den månne för tyst?) Hon är väldigt täppt o arg. Får ta till solfjädern o faktiskt åtta buffar i baken. Buffet lugnar ordentligt men hon blir vansinnig när jag slutar... Jag ramsar 985 gånger känns det som, men rör henne inte mer. Somnar snörvlandes 00:03.
00:23 Ledsen igen. Ramsa utanför x 3 varpå hon somnar 00:26.
05:26 Tutar till lite i sängen, jag ramsar x 3 o hon blir tyst.
06:15 Pratar i sängen, säger nog godmorgon
06:45 Jag gör godmorgon!
Hittills känns ramsan bra, fast den "tar" inte alltid, upplever jag. Idag på fm-luren fick jag nästan skrika ramsan väldigt många gånger för att få någon respons överhuvudtaget. Hon blev väldigt arg (o därmed väldigt snorig) vid fm-luren o läggningen då tog nästan 20 minuter... Hon sov inne i sin säng just idag med samma tillvägagångssätt som på kvällen (men med annan ramsa). Några tips som kan få mig att undvika gråten här? Samt hur jag får mer respons på ramsan?
Schemat ser annars ut så här:
07:00 God morgon
07:30 Välling
09:00 FM-lur 30 min
09:45 Fruktpuré
11:00 Lunch
12:15 Sova 1,5 h
14:15 Mellanmål
16:30 EM-lur 30 min
17:15 Middag
18:50 Välling
19:00 Godnatt!
Och lite frågor ang maten, det känns som om jag får tvinga i stackarn nästan all mat förutom mellanmålet o vällingen. Alltså alla ordentliga mål, hemlagad puré-aktig mat, trugas hej vilt. Jag får lura in skedar med mat mellan de saker hon själv stoppar in i munnen typ leksaker :/
En sista fråga (för den här gången) ang snoriga lakan, hon blir så blöt i ansiktet att hon har fått små röda "fukt"-utslag på kinderna. Hur gör jag mitt i natten, kan ju inte ställa klockan bara för att byta torrt under ansiktet?? Hon är förkyld nu iofs o snorar o dreglar mer än vanligt, men har även gjort det innan så att det blir blött under huvudet. Hur gör ni andra?
Stort tack på förhand!!!