Tilda är sju veckor idag.
Men vad tror ni om detta jag nu ska berätta... Tilda matvägrar alltså oftast när jag ska lägga henne för natten. Hon tar bröstet men blir vansinnig när mjölken kommer. Då lägger jag henne att somna med nappen och tar upp och matar efter någon timme. Jag tolkar detta som att hon vill suga men inte äta. Så varför jag idag provade med flaska vet jag inte, men det gjorde jag. Hon tog bröstet men började gallskrika när mjölken kom, i vanlig ordning. Jag trattade in flaskan och hon slukade 60 ml...? Hon hade nog druckit mer om hon fått, men jag vågade inte ge mer, hon har aldrig fått ersättning innan.
Jag förstår inte riktigt detta...? Jag kan ju flaska på kvällen, inga problem, men jag tyckte bara det var så konstigt....?
Om vi nu börjar med ersättning på kvällen, ni tror inte det påverkar amningen för övrigt ? Jag vill verkligen verkligen amma henne, jag har gott om mjölk och det funkar jättebra dagtid. Hennes medicin kan ge nedsatt immunförsvar och jag vill delamma länge. Vill inte börja ge ersättning på kvällen om det finns risk för att hon nobbar bröstet även på dagen pga det...