I går började jag kura mitt andra barn som är 8 månader. Storasyster 3 år är kurad sedan innan. Hans nätter har varit upp och ner i perioder och jag ammar på nätterna. Det har inte varit tillräckligt jobbigt för att jag skulle orka kura tidigare. Ni vet trött tvåbarnsmamma vill bara göra det som går snabbast för stunden... Men nu bestämde jag mig i alla fall. Just för att jag vill att läggningarna ska bli bättre och smidigare.
Det är en stark och envis kille jag har som protesterar när han inser att han ska sova. Trots skrattet till gonattet.
Senaste veckorna har han somnat vid 19.15 vaknat en gång vid 03 och ammats lagts tillbaka i sin säng och somnat om till 06.15.
Natt 19-06.30
Igår, första kurnatten gick mkt bra. Efter buffningen på kvällen (15 min, oj vad han protesterade med hela kroppen!) räckte det med att jag ramsade i två olika omgångar o en bekräftelseomgång sedan somnade han 19.30 och vaknade inte förrän 03, då buffade jag honom lugn i ca 10 min, ramsade 4 ggr o bekräftelse och han sa inte ett pip. Hoppas han inte sov när jag gick ut ur rummet. Jag solfjädrade till hårt och ramsade högt. Sen vaknade han 06.15.
Kommer det räcka att inte behöva buffa nu? Jag menar han har ju inte fattat grejen med buffning. Jag har buffat två ggr totalt och han var arg och streta emot 10-15 min båda gångerna.