Vill bara svara på ditt ovanstående inlägg.
Vi som svarar här gör det, för det första ideellt, utan påverkan av Anna Wahlgren. Vi är här av egen fri vilja, tro det eller ej.
Varför är vi det? Jag kan bara svara för egen del. Vi har haft otroligt bra och ovärderliga erfarenheter av Annas tankar och hjärtligt förnuftiga inställning och visdom kring barnavård, och framför allt hennes förståelse för hur små (och stora) barn tänker och fungerar. Framförallt hur de ser på världen och oss som föräldrar.
Jag fick själv otroligt fin hjälp när vi kurade Ester - därför är jag kvar här och vill hjälpa andra - dela med mig av de erfarenheter jag själv fått med mig under vår resa med både Sova-Hela-Natten och även Barnaboken.
Det som var svårast för mig själv när jag kurade var att ha perspektiv på vad jag sysslade med och det har både de kära forumisterna och även Anna själv hjälpt mig med.
Jag kan lova dig att ingen av oss här är hjärntvättad, eller är under någon annan påverkan än att våra råd bör följa filosofin inom SHN, eftersom just detta forumet handlar om det - sovkuren.
De andra forumen är i Barnabokens anda, men också en ovärderlig skatt i alla andra föräldrars erfarenheter av deras barnavård och -fostran.
När jag skrivit till dig har jag lagt ganska mycket vikt vid hur jag forumulerat mig, ägnat en del tid åt att få ner mina bästa stalltips - känslan när jag sedan läst dina svar är att jag pratat för tomma öron. Eller kastat en boll i en gardin, som en vän till mig brukar säga. Du har aldrig kommenterat det jag skrivit utan direkt hoppat till nästa huvudbry.
Jag vill härmed ge en STOR ELOGE till mina forumistkollegor som lagt så stor möda som de gjort med att hjälpa dig!!! =D>
En sak är säker:
KUREN PASSAR INTE ALLA - FÖRÄLDRAR.
Det är där du kanske är. Det är inte lilla Erah som inte passar med kuren, det är du som inte är beredd att ta in. Kanske är din melodi att bara gå på din egen känsla, kanske är du mer avslappnad då?
Och kanske är det då du ge de tryggaste svaren till henne. omedvetet?
Trygghet och säkerhet är det hon behöver, oavsett SHN eller inte. Föräldrar som vet vad de sysslar med och varför.
Lycka till i framtiden!!!