Hej!
Ja, prova du att skjuta fram till 12.15 eller 12.30, det kan göra underverk!

Bra att han inte somnar till vagnandet, helt rätt!
Eftersom det var framsteg idag, kanske det ger med sig så smått!
Förlåt...

...Jämtland var det ju, jag tänkte rätt, men skrev fel

I vilket fall låter det helt idylliskt!! Och vad underbart era små barn får växa upp!
Jag hade Clara hemma tills hon var nästan 4,5 år. Då började hon på dagis (ur-och-skur) 10,5 timmar/vecka.
I måndags började jag jobba, (i min pappas golvbutik) efter nästan 5 år som hemma-mamma

. Ska jobba 4 timmar om dagen.
Ida har precis "skolats in" på samma dagis. Hon blir 3 år 9 april.
Jag hade önskat att jag kunnat vara hemma längre med Ida, men nu kallar plikten och pappa vill dra ner i arbetstid, kanske ska jag ta över företaget,

jag ska prova på 1 år med att sätta mig in i de bitar jag inte gjort innan.
Barnen kommer gå 3,5 timmar 4 dagar i veckan, så det blir ändå lugnt.
Jag driver eget företag hemifrån. Tillverkar papper för hand (gammalt hantverk). I pappret blandar jag blommor och blad, och trycker på det. Pappret används mest till bröllop. Inbjudningskort, vigselprogram, placeringskort m.m. Har en hemsida och säljer via internet.
Min dröm är att företaget växer så jag kan leva på det och jobba hemifrån med det, men det verkar tyvärr vara en önskedröm...

Barnen tycker det är jättekul att vara med och göra papper! Pappersmassan ser ut som kall tunn risgrynsgröt, ja du förstår själv vilken hit!
Det känns i alla fall bra att ha sluppit lämna barnen vid 1 års ålder som många gör...de kan ju knappt gå...

Jag har haft fantastiska år hemma med barnen!
Vad gör ni själva?
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.