Kissa i pottan! Ytterligare en i raden av blöjtrådar.....

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Manfred10

Re: Kissa i pottan! Ytterligare en i raden av blöjtrådar....

Inlägg av Manfred10 »

Vad bra det går Krisse! :D längtar tills vår storebror kan gå ut och kissa. Här har det kommit typ 2 dm nysnö så det lär dröja ett tag! :(

Storebror hade en period när han inte heller ville sitta på pottan. Men mammor måste ju oxå kissa innan de går ut eller ska åka bil och då gick det mycket bättre när vi sällskapade på toa vi två! :wink: 8)

Mutor är inte min grej så det har vi inte kört med men jag fick ju fint tips av Torsmamma i att dricka något samtidigt, det funkar bra om man vill locka fram lite kiss när det kan vara lite motsträvighet i både snopp och pojkben. :wink:

Jenny

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Manfred10

Re: Kissa i pottan! Ytterligare en i raden av blöjtrådar....

Inlägg av Manfred10 »

Hej igen!
Tur att jag inte kurar.......... för då skulle jag nog få lite skäll nu. :roll: Det går apdåligt här nu, utan blöja alltså. :roll: han uträttar endast sina behov där när han blir placerad på pottan. Annars hamnar ALLT i byxorna och han säger inte ens till! :cry: :cry: Vi förvirrar inte med att ha blöja ibland, aldrig. Endast vid sovning. Men fel måste det ha blivit i alla fall.

Ska jag ta på blöjan nu efter typ 4-5 månader utan?? Jag skäms att säga det men jag blir så himla irriterad när de här olyckorna händer. :? :oops: :roll: Kan det verkligen vara så att de "glömmer" att det är pottan som gäller? Han vet det när jag frågar var kisset och bajset ska vara.... pekar på pottan.....

Suck!

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"