Hej!
Jag jag har läst många av trådarna om kiss och bajs på rätt ställe....

. Jag startar ändå en egen för mina frågor och söker väl nån sorts bekräftelse på att jag tänker rätt.
Storebror slutade med blöja för 1,5 veckor sedan. Då hade han under en längre period innan annonserat när det var dags (och när det var GJORT

) för både det ena och andra i blöjan. Han har haft tygblöjor. Pottan har stått framme på toaletten i nästan hela hans liv, han har suttit på den ibland men mest använt den som leksak i badkaret.

vi har dock x antal gånger pratat om att man kissar på pottan så det vet han, tror jag i alla fall.....
4 första dagarna gick han nakenfis på nedredelen och lärde sig ganska snabbt att ropa GAJ! (kiss) när det var dags och vrida om snoppen

. Undertecknad placerade då skyndsamt sonen på pottan med 0 resultat förstås, låst läge... Denna procedur upprepas x antal gånger, han ropar, vi skyndar oss till pottan, inget kommer osv. Till slut blir det emmellertid svårt att hålla sig förstås och kisset hamnar på golvet eller i byxan. Jag har inte frågat eller tjatat, endast gått på hans initiativ, Gaj! Bajs hamnar på rätt ställe, då irrar han omkring en stund när det är dags och brukar be mig om hjälp till slut. I början preventivkissade vi oxå, innan sov och innan utgång, 0 resultat. Kisset har hamnat i pottan kanske 5-6 gånger och då har det nog varit tur......

Dagblöjan vid sov har varit torr alla gånger utom 2 och han har inte kissat på sig ute eller i bilen mer än 2 gånger.
Sker det olyckor hämtar han trasan och vi torkar upp tillsammans, jag säger Ojdå! kom kisset på golvet (eller i byxorna) det ska ju vara i POTTAN.
NÄR nåt hamnar i pottan säger jag bara ÅÅÅh vad skönt att kissa på potten osv. Nu säger vi hejdå och spolar ner i toaletten.
Men nu...

Senaste dagarna har han dock börjat kissa överallt (både inne och ute), känns inte ens som om han försöker hålla sig alla gånger, han säger däremot till Gaj! i 9 fall av 10. Ibland blir det några droppar men ibland desto mer förstås. Givetvis har inte börjat tokkissa, men när det är dags då kissar han helt enkelt.

Preventivkissa funkar inte, då vägrar han helt enkelt att sätta sig. Toaletten oxå provad men inte så populär, vi har ingen toasits.

Är det mitt rusande till pottan som sabbat? Förväntningarna blir för höga? Eller vet han helt enkelt inte hur det funkar än?

hur ska jag gå vidare? blir det nån skillnad om jag tar av dagblöjan oxå? Nu har jag helt lämnat över åt honom, inget rusande mer, när han säger gaj, talar jag om att då får du kissa i pottan...... vilket han inte gjort några försök till än. Bajset funkar däremot. Och då ber han mig uttryckligen att följa med.

Han får fixa det själv. Vi torkar upp när det sker olyckor. Oj då kisset ska ju vara i pottan-stilen...... tills han bara aha

jag sätter mig på pottan och kissar när jag känner att jag bli kissnödig!
Pottgodis känns inte som min stil....

eller nåt jag tror på, det är ju naturligt att kissa i pottan. Sätta på blöjan igen känns inte heller som ett alternativ, inte så kul att torka kiss och tvätta kissbyxor, men det går ju.
Känner att jag behöver en strategi att hålla mig till.

Har läst i en del trådar att de hållit på i 9 månader!!

Hjälp vad jobbigt, är det normalt?
En sak till.... 8) han har fått torra, röda fläckar på rumpan sen vi tog av blöjan, de sitter du där kanten på pottan ligger mot rumpan. Och nej jag har inte haft honom fastbunden där.... 8)
Jenny