Jo han lärde sig "krypa", hasa fram igår... Haha, ja sånt kan ju åxå påverka.
Ska ta mig *mod* och ta bort nattmålet!
Härligt med så fina nätter!Låttis skrev:Nätterna fortsätter att vara bra! Gud så skönt! Har hänt 1 gång under denna vecka att han vaknat mitt i natten och skrikit ca en kvart. Måste ha varit en mardröm!
Jag har tummat lite på mörkläggningen men nu märker jag att det är dags att göra kolsvart, i morse var det morgon 05.00 tyckte liten kille.
Jag tycker att man håller sig till det man satt ut. Vi kan inte sova åt de små liven, bara ge förutsättningar.Låttis skrev: Jag undrar lite, hur tänker ni om detta. För det mesta, verkar som att han har morgonklockan inställd på 06.00 får se om det blir bättre med mörkläggningen men om det inte blir det och ibland blir det ju inte exakt som det var meningen![]()
Ändrar man på schemat den dagen? Ändrar man det totala schemat om man ser att 06 är det morgon och inget annat... Eller försöker man hålla sig till det man satt ut?
Kanske lilleman börjar bli store man och växa ur vagnen? Små magsovare behöver ju lite mer spejs än ryggsovare och man får nog vara beredd att bjussa på en säng åtminstone under långluren när de små växer till sig lite....Låttis skrev:När han sover på dagarna. Det verkar som han verkligen hatar barnvagnen, det ska ofta skrikas när man ska somna och han ligger inte och smågnyr en stund när han vaknar utan det är för full hals direkt när han slår upp ögonen... Vad kan man göra så han trivs lite bättre i vagnen?
Låter som en bra plan!Låttis skrev:Tack för exempel från din egen vardag!
Har bytt långluren till spjälsängen!
Vi har 3 lurar (45) - (2) - (20-30)
Långluren i spjälsängen blev bara 1 timma sen var han klarvaken, glad och pigg. Har märkt att han tenderar att vilja sova kortare på långluren, ska se om det verkar bli bättre och bättre nu i spjälsängen annars får man nog fixa lite med schemat!